Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel Pentium D 3.0 ghz Dual-Core prosessor

Asus nForce 570 hovedkort.

1 gig ram og et Asus Nvidia GeForce 7600 512 mb skjermkort.

Er det noe programvare eller noe annet jeg kan gjøre for og øke ytelsen i spill?

(jeg snakker da ikke om hardware).

Jeg har SmartDoctor til skjermkortet men jeg aner ikke om det virkelig duger til noe.

Har liten peiling på overklokking og vil ikke gjøre noe som kan skade maskinen.

Noen som vet litt?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det korte svaret er: nei. Det finnes ingen betyelig ytelsesøkninger å hente fra programvare så lenge du allerede har riktige drivere osv. Du kan alltids tweake instillinger i operativsystemet, bruke modifiserte drivere osv. for å presse siste dråpen ut av det du allerede har, men ut av slikt får du i beste tilfelle et par prosent ekstra ytelse, noe som ikke en gang er merkbart i spill.

Skal du ha bedre ytelse må du enten ha ny hardware, eller overklokke det du har fra før. overklokking innebærer risiko for skade, men sjansene for skader er tilnærmet ingen så lenge du har en grunnleggende forståelse for hva du holder på med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil ha mer ytelse, overklokk. Prøv noen par MHz først i alle fall. Jeg kunne klokke min E6600 opp fra stock 2400 MHz til 3300 MHz før jeg måtte forandre på spenningen. Så å forandre på frekvensen til prosessoren uten å forandre på spenningen er harmløst. Når du begynner å få et ustabilt system (får ikke boota, Windows vil ikke starte, Windows gir blåskjerm, etc), så kan du enten sette opp spenningen til prosessoren et hakk, eller skru ned frekvensen på prosessoren litt til du får det stabilt igjen. Pass på tempen da. Er som regel ikke et problem hvis du aldri forandrer på volten da. :)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

nja, jo. Du må ikkje samanlikne C2D med Pentium D nå. Har D 930 eg også og den vil ikkje stort meir enn 4 ghz orthos stabil med vdroop mod... Også har eg då ogsåå sett D 930 som klarer 4,5 ghz under 1,4 V også. BTW, eg har vcore rundt 1,56-1,6... Vannkjølt.

Lenke til kommentar

Overklokking av prosessor gjøres i BIOS, skjermkort i Windows.

Vil anbefale deg ATITool til klokking av skjermkort (Ja, det er til nvidia kort også, selv om det heter ATITool..)

Og om jeg ikke tar feil er det en overklokkingsguide her på hw.no

Lenke til kommentar
Overklokking av prosessor gjøres i BIOS, skjermkort i Windows.

Vil anbefale deg ATITool til klokking av skjermkort (Ja, det er til nvidia kort også, selv om det heter ATITool..)

Og om jeg ikke tar feil er det en overklokkingsguide her på hw.no

8851953[/snapback]

RivaTuner er også et greit prog til overklokking av skjermkort. Det jeg bruker, med godt resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...