thunstop Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hei har 4 stk harddisker i pcn min men jeg bruker også dvd-room og da er det ikke nok kontakter til å ha tilkoblet alle 4 harddiskene og dvd samtidig, hvordan skal jeg få fiksa det. må jeg kjøpe harddisk kabinett som dette eller kan jeg bygget et billigere eller finnes det en plug som gjør at jeg kan ha fire harddisker og to dvd spiller samtidig (i alle fall en dvd) Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) hei har 4 stk harddisker i pcn min men jeg bruker også dvd-room og da er det ikke nok kontakter til å ha tilkoblet alle 4 harddiskene og dvd samtidig, hvordan skal jeg få fiksa det. må jeg kjøpe harddisk kabinett som dette eller kan jeg bygget et billigere eller finnes det en plug som gjør at jeg kan ha fire harddisker og to dvd spiller samtidig (i alle fall en dvd) 8801702[/snapback] Du trenger et kontrollerkort, som gir deg ekstra tilkoblingsmuligheter. Endret 6. juni 2007 av humbuq Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hei har 4 stk harddisker i pcn min men jeg bruker også dvd-room og da er det ikke nok kontakter til å ha tilkoblet alle 4 harddiskene og dvd samtidig, hvordan skal jeg få fiksa det. må jeg kjøpe harddisk kabinett som dette eller kan jeg bygget et billigere eller finnes det en plug som gjør at jeg kan ha fire harddisker og to dvd spiller samtidig (i alle fall en dvd) 8801702[/snapback] Er det SATA eller PATA (IDE) tilkobling du snakker om? Skal jeg tippe, så snakker du om PATA, og da trenger du slike kontrollerkort: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) ja det er pata (IDE) , ok så disse kortene gir ekstra tilkoblings mulighet men er det mulig og kjøpe sanne harddisk kabinett vis jeg ikke vil ha dem i pc`N Endret 7. juni 2007 av thunstop Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ja, hvis du ikke vil ha de internt i PCn din, kan du kjøpe f.eks 2 stk. eksterne 3,5" kabinett med USB tilkobling til PCn og PATA tilkobling til disken. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 ok takk for svar så kjapt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå