peulle Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har: - 1024 Mb Dual Channel DDR2 400MHz (2x512) - 1024 Mb DDR2 PC4200 og har bestilt: - 1024 Mb DDR2 PC5300 (kosta det samme som en PC4200-brikke) Kjører WinXP Vil det være best å fjerne de to gamle 512 Mb-brikkene og bare bruke 2x1Gb, eller skal jeg putte den nye 1Gb-brikka rett inn sammen med de andre? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva bruker du PC-en til? AutoCad, 3D, Heavy profesjonell videoredigering? Hvis ikke, kommer du ikke til å legge merke til fra 2 til 3GB. Ditt minnne kommer kun til å kjøre på den laveste hastigheten som du har blant minnebrikkene. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 jeg fikk bare 2536mb når jeg instalerte 3gb i maskina mi. i biosen var det 3. så det var no greier med xp pro'n min Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 XP Pro liker jo maksimalt 3GB på 32-bits versjonen, men jeg anbefaler at du bare setter inn GB-brikkene dine. Lenke til kommentar
peulle Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Bruker for det meste PCen til multitasking; mange forskjellige programmer oppe på en gang, både spill, web og officeprogrammer. PCen registrerer alel brikkene og har altså nå 3Gb totalt. Jeg mener å huske at når de to 512-brikkene ikke lenger er alene, så slutter de å kjøre dual channel? I så fall er det vel nesten lurere å ta dem ut og kjøre de to 1Gb-brikkene alene. Er det noen mulighet for å kjøre disse to i dual channel? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vil anbefale at du kvitter deg med de 400MHz DDR2 brikkene (de 2*512) grunnet at hvis du setter inn den nye 667MHz brikken inn i maskinen blir den da klokket ned til 400MHz, og hvis du tar ut de 2 får du ihvertfall 466.. Egentlig vil jeg anbefale deg å kjøpe enda en ny av den du nettopp har kjøpt og kjøre 2 av de i dual channel.. Siden du får ikke utnytta hele klokkehastigheten som de kan klare når du har annen treigere RAM i maskinen.. Lenke til kommentar
peulle Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Kjører 2x1Gb i dual channel på 533MHz nå. Ser ut til å fungere bra, men ytelsesmessig vet jeg ikke om det er noen stor forbedring enda. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Tror ikke jeg har merket noen praktisk forskjell på overgangen fra 1 GB til 2 GB, så tviler på at du trenger noe mer. Farten på rammen kan faktisk få større betydning (selv om neppe vil bety all verden det heller, om den ikke blir alt for lav). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå