nabbskall Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei, lurer på om mitt ungdomskort visa electron vil virke i USA? Er det bare å gå til hvilken som helst bankomat å ta ut i dollar?? På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 vanligvis brukes Visa-delen av kortet i utenlandske butikker/minibanker men siden du er under 18 er jeg jammen ikke sikker. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Var klasse bruke dem da vi dro til Frankrike, da var vi 17. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Visa electron kan være problematisk i utlandet. Det er hovedsaklig fordi betalingsterminalen må sjekke med banken om du har dekning på konto. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kortet mitt ahr virket i alle Europeiska land jeg har reist i. Dog, jeg vet ikke om det vil virke i USA... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Visa electron kan være problematisk i utlandet. Det er hovedsaklig fordi betalingsterminalen må sjekke med banken om du har dekning på konto. 8802710[/snapback] I Sveits og på Island brukte jeg mitt Visa Electron som et kredittkort når jeg betalte i butikker. Jeg dro kortet i kassen (uten å taste kode), fikk en kvittering som jeg skrev under på, også ble kontoen belastet et par uker seinere. Da var jeg 16 og 17 år.En butikk var så slepphendt at hele visa-nummeret stod på kvitteringen som jeg fikk. Jeg tror ikke jeg prøvde minibank i de landene, så der vet jeg ikke om det funker. Endret 7. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og hva kan man gjøre med kortnummeret til et Electron-kort? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg prøvde å kjøpe ringetid på telenormobil.no (har kontantkort), men jeg fikk ikke lov til det fordi jeg var under 18 (måtte taste fødselsnummer tror jeg). Kanskje det må være en utenlandsk side for at jeg skal få brukt det (Norge har vel 18-års-grense i alle slike kort-systemer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå