Gå til innhold

Lang eller kort stamme på with 480?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var akkurat nede og målte hvor lang motoren var, men forstod ikke helt hvor jeg skulle måle fra. Er innefeste/kjeven der hullet til eksosen er og man ser at stangen som går ned i vannet er, eller er den rett under motorlokket? Hvis dere ser på bilder av motoren, (http://www.nencinisport.it/update14/images/articoli/Yamaha_40YETOL_Yamaha9806.jpg) forstår dere forhåpentligvis hva jeg mener.

Mvh.

Lenke til kommentar
Det er drommedille ja. Ser på brukt motor, og det er en som selger en med kort. Vil dette fungere selv om båten er beregnet for lang, eller er ikke det å anbefale?

8805690[/snapback]

Da vi du ikke komme i plan, og brønnen på 480 er for grunn så man kan ikke kutte den ned heller, noe som aldri blir fint uansett....

Lenke til kommentar

er det du har målt på hekken, 18,5-19. så vil jeg si kort stamme.

Men om du ser på bildet nr 3, der innfeste ligger ned på motorbrønn/hekkplata, tilt ned motoren og mål derfra til plata over propellen for å få målt nøyaktig

Tenk på en ting, hvis du ikke klarer å tilte ned for å måle...

La oss si da 19tommer, hmm hvor langt under kjølen skal kavitasjonsplata(plata over propellen) være nå igjen... var det 55 mm ca.. dvs la oss si 2 tommer 19 + 2 = 21 tommer = du skal ha langstamma motor.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...