LKstraatveit Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei. Har en ca. 3-4 år gammel with 480 som jeg må skifte motor på. Er det noen som vet om den skal ha lang eller kort stamme? Eller evnt. om begge deler fungerer? Mvh. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Mål på motoren, fra innefeste/kjeven (som ligger ant opppå hekken) til kavitasjonsplata. Så ser du sånn ca hvertfall. Mener å huske at lang stamme er 22tommer og kort er 18. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 With 480 har lang stamme.... Eller hvertfall de litt eldre, regner med at det er samme fortsatt, det er dromedille er det ikke? Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Det er drommedille ja. Ser på brukt motor, og det er en som selger en med kort. Vil dette fungere selv om båten er beregnet for lang, eller er ikke det å anbefale? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) om du skal ha lang, så er det ikke anbefalt å ha på kort nei! Men ta å mål slik jeg anbefalt, så får du en pekepinne hvertfall. Endret 7. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Var akkurat nede og målte hvor lang motoren var, men forstod ikke helt hvor jeg skulle måle fra. Er innefeste/kjeven der hullet til eksosen er og man ser at stangen som går ned i vannet er, eller er den rett under motorlokket? Hvis dere ser på bilder av motoren, (http://www.nencinisport.it/update14/images/articoli/Yamaha_40YETOL_Yamaha9806.jpg) forstår dere forhåpentligvis hva jeg mener. Mvh. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 ut fra bildet som jeg kan se er den lang stamme. ok, ta å måle på båten da. Fra kanten i motor brønn til bunn av skroget. gi meg 10min så skal jeg lage noen strek på bildet ditt hvor du skal måle Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er drommedille ja. Ser på brukt motor, og det er en som selger en med kort. Vil dette fungere selv om båten er beregnet for lang, eller er ikke det å anbefale? 8805690[/snapback] Da vi du ikke komme i plan, og brønnen på 480 er for grunn så man kan ikke kutte den ned heller, noe som aldri blir fint uansett.... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 håper du skjønner strekene jeg har tegna.. Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Fra kanten av båten og til bunnen er det ca. 18,5-19 tommer. Var nede og tok noen bilder som jeg kan poste for å vise bedre, må bare hente ledningen til kameraet. Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Her er noen bilder av båten og motoren. Håper dette kan hjelpe i jakten på den riktige motoren. Endret 7. juni 2007 av LKstraatveit Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) er det du har målt på hekken, 18,5-19. så vil jeg si kort stamme. Men om du ser på bildet nr 3, der innfeste ligger ned på motorbrønn/hekkplata, tilt ned motoren og mål derfra til plata over propellen for å få målt nøyaktig Tenk på en ting, hvis du ikke klarer å tilte ned for å måle... La oss si da 19tommer, hmm hvor langt under kjølen skal kavitasjonsplata(plata over propellen) være nå igjen... var det 55 mm ca.. dvs la oss si 2 tommer 19 + 2 = 21 tommer = du skal ha langstamma motor. Endret 7. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Takk for hjelpen Da var det lang. Et kort spørsmål til, er det vanligst å ha lang eller kort stamme på motorer i størrelsen rundt 50 hk.? Tenker på tilgjengeligheten på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vanligst med lang, og hvis du bare leter godt rundt, så finner du en grei motor....... Lenke til kommentar
LKstraatveit Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Flott Er det noen bruktmarkeder utenom finn.no jeg bør følge med på? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Autodb.no/tinde.no er greit og kikke gjennom også, og man har også http://nye.rubrikk.no/rubrikk/Default.aspx Som henter opp annonser fra de fleste sider i norge.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå