Sladre Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har slitt med et problem nå etter at jeg formaterte pc'n min. Det som skjer er at når jeg er borte en stund og ikke beveger på musa eller trykker på tastaturet så fryser alt seg på pc'n og jeg må restarte pc'n. De samme skjer ofte når jeg høyreklikker og lager en ny mappe eller når jeg drar over ting fra en minnepenn. Grunnen til at jeg formaterte var at kabelen fra PSU'en til hovedkortet løsnet og jeg fikk melding om at en fil i wind32 mappa mangla når jeg skrudde på pc'n igjen. hva er feil? hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Lagt inn drivere for hovedkort/chipset da du reinstallerte? Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 ja, det har jeg gjort. hovedkortet mitt er et MSI K8K8NGM2 så jeg lastet ned driver fra http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...o=171&cat3_no=6 Kanksje denne driveren er gammel? jeg har et annen grafikkort da, XFX Geforce 7600gt, har også installer driver til denne. andre forslag? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har du slått på noen form for dvalemodus/hibernation? Blir noen enheter slått automatisk av under innstillinger for strøm i kontrollpanelet? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) kan hende du har svidd rammen.. kjør Memtest før Windows booter.. en kamerat av meg hadde samme sympomer.. men det sjedde etter strømbrudd og overspenning i huset.. så kanskje du har vært like heldig og svidd ram-brikkene dine.. og hvordan klarte kabelen å løsne?? det er ikke særlig til bevegelse inni kabinettet.. Endret 7. juni 2007 av newman221 Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hvordan den løsnet vet jeg ikke, satt sikkert litt spent og så har den løsnett litt etter litt.. Åssen kjører jeg Memtest? Pc'n har stått lenge uten kabinett folk sier det kan være støv i pc'n, men det er veldig tilfeldig at pc'n begynner å henge seg opp på grunn av støv rett etter en formatering? Endret 7. juni 2007 av Sladre Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Har du slått på noen form for dvalemodus/hibernation? Blir noen enheter slått automatisk av under innstillinger for strøm i kontrollpanelet? 8803411[/snapback] Nei.. ikke noe slikt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) http://www.memtest86.com/ ikke så vanskelig. Last ned en image-fil, brenn den ut på cd, og kjør den. den lager bootable cd, så det skulle gå fint.. Du må bare finne deg en pc som kan brenne cd'n uten kræsj ikke bestill, men trykk på linken "free download" Endret 8. juni 2007 av newman221 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Kan det være at pcn da fryser i overgangen til skjermsparer? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 ved strømsparing, sett skjermsparer til "ingen" og heller bruk at skjermen skal skru seg av. Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Storleer: ja, den gjør det... mhsalangli: har skrudd av skjermsparing, men den henger seg fortsatt opp etter ca like lang tid AFK. :/ Lenke til kommentar
Fågelwrap Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 kjør xp/ vista på nytt da Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 bruker ikkepenger på noe som kan være gratis.. Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg fikk et tips på et annet forum. "Ha XP plata klar, sett den inn i cd/dvd rom Start-kjør-cmd "Enter" så skriver du : sfc "Enter" så skriver du på neste linje sfc/scannow. Det som er Genialt: Den retter opp alle windows filer og erstatter dll filene med de orginale (Nei du mister ikke noe som er gjort) Har du XP pro fungerer dette" Dette gjorde at den ikke klikker når jeg høyreklikker, lager ny mappe eller drar over filer. Men den henger seg FORTSATT opp når jeg er AFK i mer enn 5 min. :/ Lenke til kommentar
gmufc Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det hender av og til at en windowsinstallasjon ikke blir helt vellykket. Istedet for å bruke mye tid på å feilsøke og finne ut hva som er galt er det da like greit å reinstallere på nytt og om problemet ikke forsvinner da kan en begynne å se på mulige problem med hardware eller eventuelt oppsett og drivere. Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ok... har funnet ut at det er det jeg bør gjøre ja.. orker ikke å stresse mer.. men tar det seinere takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå