Lyral Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Heisann! Har en kompis som har hatt endel problemer med pcen sin i det siste. Den har nettopp kommet tilbake fra reparasjon, der han også ble rådet til å ta en fresh installasjon av XP. Dette gjorde han i dag. Før installasjonen av XP funket maskinen helt utmerket bortsett fra at CPU viften gikk i 100 hele tiden. Men etter at han installerte XP på nytt igjen, samt alle drivere av det nyeste slaget han kunne finne, så booter ikke maskinen skikkelig. Jeg vet at det ikke er driver problemer da han bruker akkurat de samme versjonene som han før har brukt når pcen funket. Når han slår på pcen sin så ser det ut som om den booter normalt, men med engang den kommer til login screenen så går pcen i bluescreen i 0.25 sec elns, å rebooter. Sånn går den i en loop hele tiden. Noen som kan hjelpe denne stakkars kompisen min? Jeg mener at det enten er CPU, HK eller RAM som er defekt. Å duden er for slapp og lat til å gidde å ta en memtest på den, men det skal jeg nok greie å pushe han til å gjøre. PS: Temps er normale. Spec: Intel Pentium 4 3.4GHz 512 mb RAM 1 modul (Ukjent merke) Nvidia GeForce 6600GT 128mb 250 gig S-ATA disk (med drivere) Hovedkort og strømforsynings type er ukjent for øyeblikket. På forhånd takk! Endret 6. juni 2007 av generalbjartish Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du sier at PC`en hadde kommet tilbake fra Service? Altså. Hva var galt med PC`en når den skulle til Service da? Og hvis den kom tilbake fra Service og den ikke booter sikkelig. Hva gjorde egentlig Service Folkene da? Og en ting til jeg spekullerer på. Det er hvorfor i all verden ba Servicefolkene eieren om å formatere harddisken da? Hvorfor kunne ikke Servicefolkene gjøre det? Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Du sier at PC`en hadde kommet tilbake fra Service? Altså. Hva var galt med PC`en når den skulle til Service da? Og hvis den kom tilbake fra Service og den ikke booter sikkelig. Hva gjorde egentlig Service Folkene da?Og en ting til jeg spekullerer på. Det er hvorfor i all verden ba Servicefolkene eieren om å formatere harddisken da? Hvorfor kunne ikke Servicefolkene gjøre det? 8801439[/snapback] Spør de om hvorfor de ikke gjorde det Det som var galt med den før var at når han startet pcen sin så peip hovedkortet i et konstant pip hele tiden. Når den kom tilbake fra service så bootet den helt fint å funket som en drøm bare at cpu viften gikk i 100. Service fyren sa at en fresh installasjon av XP ville fjerne dette, noe jeg tvilte veldig sterkt på da kompisen min fortalte det. Men han gjorde det han, å nå går den i bluescreen akkurat med login screenen å rebooter i en loop hele tiden. Hva service folket gjorde vet jeg ikke helt. Men han som gjorde det er en venn av familien som jobber som lærling innen området. Han sa det at det var det intergrerte trådløse nettverks kortet som var problemet, noe jeg og tviler sterkt på siden det funket helt perfekt både før og etter "reparasjon". Men kompisen min skal få låne en RAM brikke av meg så vi kan teste ut den istedenfor for å se om den han har er defekt. Kom på at vi ikke kan kjøre memtest uten at maskinen booter Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Siden at Hovedkortet peip før reprasjon så regner jeg med at Hovedkortet er bytta. Altså lønner det seg allikevel å reinstallere Windows. Ta å gå over maskina litt og se til at alle kontakter står sikkelig i. Rambrikke kan være problemet ja. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Siden at Hovedkortet peip før reprasjon så regner jeg med at Hovedkortet er bytta. Altså lønner det seg allikevel å reinstallere Windows. Ta å gå over maskina litt og se til at alle kontakter står sikkelig i. Rambrikke kan være problemet ja. Lykke til. Hilsen. wil. 8801735[/snapback] Takker Kommer med mer info når jeg vet mer å har fått sjekket ut litt mer å testet litt ut Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Aight people... Da har jeg byttet ut RAM'en hannes med min, som jeg vet funker. Å pcen er akkurat samme som før. Bluscreen akkurat med login screen, og sånn går den i en loop. Så da står det igjen med broken CPU? EDIT: Hardware: Pentium 4 3.4GHz HT 2 x 256mb RAM (Samsung PC3200 DDR400) HK: VIA ett eller annet. Grafikkort: Nvidia Geforce 6600GT 128mb (AGP) Strømforsyning: Fortron/Source 350w (Ampere osv er ukjent) 250 gig S-ATA disk (ukjent type) Alle kabler å sånt er plugget i de stedene de skal være, å alt ser ut som det skal inni kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå