Gå til innhold

WoW forumet, og undersøkelsene/nye regler


Anbefalte innlegg

Det er kommet en del undersøkelser i WoW delen av forumet, når det gjelder diskusjon av "gråsone" temaer.

 

Disse er;

 

Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer?

 

Bør det være lov å diskutere bruk av bot-er i WoW?

 

Bør det være lov å diskutere kjøp av gull++ i WoW?

 

Som nokon kanskje har oppdaga er undersøkelsene avslutta og diskusjonen vidare tas internt. Takk for alle som har stemt og bidratt.

 

Eg må få presisere, i tilfelle nokon var i tvil, at utfallet av undersøkelsene ikkje vil bestemme om det skal bli akseptert eller ei. Det blir kun brukt som ein del av vurderingen, til slutt vil det bli avgjort internt. Årsaken til at desse undersøkelsene vart gjort er for å få dykk som brukarar med i diskusjonen i staden for å etablere regler som kun er diskutert internt.

 

I lys av disse undersøkelsene som nå nylig har oppstått, så ser jeg at det er en del som ikke vil ha noe av dette med diskusjon av kjøp av gull/bots etc. Allikevel ser det ut som de fleste stemmer for at det skal være mulig å diskutere dette.

 

En løsning jeg tror er et godt alternativ, nå som det ser ut som det skal bli lov å diskutere dette, er å lage et underforum der en kan diskutere temaene.

 

Ellers er jeg redd det vil bli for mye spam i World of Warcraft delen av forumet. Et poeng er også dette at de som ikke liker slikt, slipper å se det når det ligger som et underforum.

 

Ikke det at vi skal gjemme det bort, men at du ikke trenger møte en hel del tråder om "Hva er charactaren min verdt?" tråder, og spørsmål om gull, bots etc.

 

Håper det ikke gjør noe at denne er postet her, om jeg får quote Zeph

 

Tråden blir lagt i WoW-kategorien for at dei som bruker forumet skal oppdage den.

 

Kom med tilbakemeldinger og forslag. Det er, slik jeg ser det, opp til oss hvordan det skal se ut her inne. For meg ser det ut som om denne løsningen blir ryddig og grei.

Endret av CK_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er, hvorfor trenger man diskutere noe Blizzard ikke tillater at blir utført i spillet deres? Hva er det å diskutere?

Hvorfor skal man vite hvor mye kontoen er verdt, når det ikke er lov å selge den?

Hvorfor skal man vite hvilke bots som er best, når det ikke er lov å bruke de?

Hvorfor skal man vite hvilke sider som selger gull billigst, når det ikke er lov å kjøpe?

Når noen klarer å svare skikkelig på dette, skal jeg revurdere mine tanker om å kanskje ønske at forumet skal tilby dette til brukerene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det skal bli lov her på HW.

Jeg mistenker at det vil føre med seg mye "uønsket besøk", spam og annet ulikelig.

Hvis det skulle bli tillatt bør det bli i et underforum, og feilposting/brudd på kjøreregler bør modereres aktivt.

 

Sånn det er nå er dette forumet - stort sett hvertfall - forbeholdt mer eller mindre saklig diskusjon. Hvis dette nye blir vedtatt lovlig er jeg redd det vil bli en markedsplass, på linje med et gatemarked i indre deler av Oman, Bhutan eller Phuket.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar
Det er da faktisk tillat å kjøpe gold. Men ikke å selge det. Mye some prostitusjon.

8801366[/snapback]

 

C

 

v. buy or sell for "real" money or exchange gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform; or

Jeg er ikke så god i engelsk, men hva betyr dette da?

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Jeg synes det er blitt mer moralisme på disse sidene enn i Vatikanet. Så fort noen ymter frempå om noe som kanskje er imot EULA , så skvetter det frem forumpoliti med og uten moderatorrettigheter fra alle kanter og hyler.

 

Jeg synes forum burde modereres i.h.t. gjeldende lovgivning, hverken mer eller mindre. EULA/tilsvarende er ikke lover, men spilleregler satt av spilleverandøren, og har heller ingen juridisk hold.

Lenke til kommentar
Jeg synes forum burde modereres i.h.t. gjeldende lovgivning, hverken mer eller mindre.  EULA/tilsvarende er ikke lover, men spilleregler satt av spilleverandøren, og har heller ingen juridisk hold.

8801659[/snapback]

Når de som spiller WoW har valgt og akseptere EULAen syns jeg den kan følges også på forumet iform av regler for hva man kan spørre om og diskutere. Om du idag lagde en topic som het "Hvor laster jeg ned botprogram til WoW?" eller "Hvor får jeg kjøpt gull billigst?" ville de nok bli stengt, og slik vil det nok fortsette å være uavhengig om det det er legalt ifølge norsk lov. Du får nok fremdels lov til å diskutere det moralske rundt gullkjøping og boting til du blir blå, men ikke hjelpe andre med å jukse.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Jeg ser at du refererer til voten som et avgjørende argument for å gjennomføre endringene - noe det i utgangspunktet ble sagt ikke skulle gjøres.

 

Det vi snakker om her (i alle fall hva gjelder botting og gullsalg) er juksing.

 

I lys av hvor enkelt det er å nettop jukse seg til en majoritet på voten, så synes jeg å vektlegge dette ville bli enormt ironisk.

 

Hvordan vippe en vote i sin favør:

 

Man tager:

 

1. stk skruppeløs person

1. stk vote med relativt lavt antall stemmer i

1. haug med bekjente av den skruppeløse personen

 

Nevnte skruppeløse person sender beskjeder til alle han kjenner på forumet (altså ikke nødvendigvis folk som er aktive på forum-delen som voten gjelder): "hei, bli med på å føkke opp WoW-forumet dere!"

 

Hey presto! Gjett hvem som vant voten?

 

Skal man virkelig ta en avgjørelse på et så svakt grunnlag? Det vil ikke bare være skuffende, det vil være enormt skuffende. Særlig fordi det vil si det samme som å undergrave miljøet som forumet er til for.

 

Men, jeg er ikke moderator, så de er selvfølgelig velkomne til å ta de avgjørelsene de synes er best.

 

Jeg kommer til å følge med på utviklingen, og hvis resultatet blir slik jeg frykter, så er det bye-bye diskusjon.no - tror sikkert andre kommer til å følge samme vei, men det gjenstår jo å se hvor ille det blir.

 

Jeg er hvertfall ikke personlig interessert i å høre til et forum hvis det aktivt bistår ikke bare juksing, men juksing utført med svært tvilsomme metoder.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Tror neppe at det blir lov å diskutere hvordan man bruker boter eller hvor man får kjøpt gull selvom de skulle vinne avstemmningen. De eneste argumentene for nettopp dette så langt er at man ikke vil ha innskrenket "ytringsfriheten" og alle gjør det jo uansett. Forfedrene våre kjempet neppe for ytringsfrihet slik at vi kunne linke til måter å jukse på internett og gi hverandre tips og vink for hvordan man utfører det. At alle gjør det stemmer ikke, mange gjør det og det ødelegger i stor grad for resten. Økonomien blir skakk kjørt og det er blitt så god butikk med å selge gull at de som selger ikke skyr noen midler. Man blir spammet ned med reklame i postkasse og tells, accounter blir hacket og vi har boter i haugevis på alle serverne.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Jeg synes det er blitt mer moralisme på disse sidene enn i Vatikanet. Så fort noen ymter frempå om noe som kanskje er imot EULA , så skvetter det frem forumpoliti med og uten moderatorrettigheter fra alle kanter og hyler.

8801659[/snapback]

Ja, la oss bare ødelegge dette (for det meste) konstruktive forumet med diskusjon om hvordan folk kan ødelegge spillet mest mulig effektivt. Flott forslag.

Jeg synes forum burde modereres i.h.t. gjeldende lovgivning, hverken mer eller mindre.  EULA/tilsvarende er ikke lover, men spilleregler satt av spilleverandøren, og har heller ingen juridisk hold.

8801659[/snapback]

Så utrolig latterlig argument. Om et forum skulle modereres i.h.t. norsk lov, ville forumet blitt kaos. Det er faktisk en grunn til at diskusjon.no har regler.

Lenke til kommentar

AT FOLK IKKE KAN SE AT Å DISKUTERE DET KAN VÆRE EN BRA TING FOR Å FÅ FOLK TIL Å BESTEMME SEG FOR Å IKKE GJØRE DET?

 

 

 

Vil vi at folka skal være ignorante og ikke vite at de ødelegger for alle med å kjøpe gold/bruke bots? GIVE THE PEOPLE INFORMATION.

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å tro at diskusjon om hvor man kan få tak i botter, eller kjøpe gull, eller hvor mye man kan få for kontoen sin, vil gjøre at færre folk botter/kjøper gull/selger kontoer. Heller tvert i mot. De som vil gjøre det har allerede bestemt seg, da kan man heller gjøre det litt vanskeligere for dem ved å la være å peke til hvor de skal skaffe det.

Lenke til kommentar
Kom med tilbakemeldinger og forslag. Det er, slik jeg ser det, opp til oss hvordan det skal se ut her inne. For meg ser det ut som om denne løsningen blir ryddig og grei.

8801157[/snapback]

 

Du forutsetter at moderatorene tar hensyn til stemmene over argumentene. Jeg tipper det er motsatt, hvem som helst kan stemme, og få fjortissvennene sine til å stemme. Derfor legger det nok mer vekt på argumentene som presenteres.

 

Hvis noe er ødeleggende, så er det ødeleggende, og det blir ikke noe mer riktig om det lages underforum for det.

Lenke til kommentar
Det blir strengt tatt imot yttringsfriheten å nekte ALL form for diskusjon rundt ett tema.

8802488[/snapback]

 

Å være på et forum er et privilegium, ikke en rett. Kan ikke noen lage ett lyssky forum hvor admin og mods gir beng i sånt så kan bottere, gullkjøpere og Kombat-Kaare kalle sine respektive mødre for mindre pene ord mens de har det gøy med sine former for "argumentasjon" og "moral" og "etikk".

 

Så kan jo diskusjon.no sitt WoW forum nok en gang bli ett sted hvor det er diskusjon og god stemning, i steden for barnslighet og CS-takter...

Lenke til kommentar
AT FOLK IKKE KAN SE AT Å DISKUTERE DET KAN VÆRE EN BRA TING FOR Å FÅ FOLK TIL Å BESTEMME SEG FOR Å IKKE GJØRE DET?

 

 

 

Vil vi at folka skal være ignorante og ikke vite at de ødelegger for alle med å kjøpe gold/bruke bots? GIVE THE PEOPLE INFORMATION.

8801945[/snapback]

Hvis du skrur av caps locken og tar en runde i tenkeboksen kommer du kanskje til samme konkluksjon som forhåpentligvis admins også gjør.

Å diskutere hvordan boter brukes, hvor man kan få kjøpt gull og hvor det er billigst fører til at flere blir å bruke dette fordi folk blir opplyst om hvordan dette fungerer. Dermed blir dette ulovlig å på samme måte som å dele ut sider med nedlastning til cheats er ulovlig i CS-kategorien.

Å diskutere det moralske rundt gullkjøping og bruk av boting, uten å linke til sider der det kan skaffes, fører ikke til mer gullkjøping og botting. Dette kan heller føre til det motsatte fordi folk blir opplyste om hvilke negative sider gullkjøping og botting har, og mest sannsynlig får du diskutere dette til du blir blå (som jeg har skrevet tidligere)

 

 

Det blir strengt tatt imot yttringsfriheten å nekte ALL form for diskusjon rundt ett tema.

8802488[/snapback]

Hadde dette vært en politisk opposisjon som ble nektet å uttale seg i media skulle jeg stilt meg opp på barikadene med deg. Men dette er et privat forum hvor mange itillegg har akseptert et ekstra regelverk rundt spillet WoW (EULAen) som forbyr gullkjøping og boting. Burde være en selvfølge at man ikke deler ut linker og forklarer hvordan dette funkerer på forumet også.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om direkte cheats, forsåvidt er faktisk selging av acocunter lovlig i US etter dem sin EULA også.

 

 

Dette er om å få lov til å diskutere det uten en ban, om et tema mange bryr seg om og har mange meninger om.

 

Om du hadde hengt her i 3 år som meg vil du se at om du prøver å spørre folk hvor det er billigst gold kan du veldig lett komme på en hate list fra MANGE folk her.

 

Er snakk om å kunne diskutere temaet, de som er dumme nok til å prøve å få en diskusjon på hvor han kan få mest gold ut av penga fortest finner han fort ut at det kan han bare glemme her.

 

 

La oss diskutere for diskusjonens skyld.

 

 

 

(Nei ytringsfriheten teller ikke her pga privat forum osv, men de som tror på den burde fortsatt støtte den her, er vel det som er poenget.)

Endret av PcT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...