Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 http://paalbra.norsf.net/paalbra2.html http://paalbra.norsf.net/css/paalbra2.css Er 20px padding topp og bunn på h1-en, men i opera så blir det av en eller annen grunn ca 40px i bunn. Prøvde å sette inn: * {padding: 0; margin: 0} ..uten at det hjalp no Noen ideer om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er sånn i Firefox også. I Firebug så det ut til at den ikke setter et felt på 40px, men to felter på 20px, og at det ene er en del av H1, hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Njaa.. fatta ikke helt det. Aldri hørt om firebug før.. har du no screenshot eller noe? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Last ned Firefox og Firebug. Firebug er et genialt program for å se hvor elementer arver fra, hvilke verdier de har etc. (Se skjermskudd). Etter å ha kikket litt ser det ut til at <h1>-en din er større enn bildet ligger rundt, men jeg vet ikke hvorfor. En tanke er å sette height:68px; på <h1> (68px er høyden på bildet ditt). Det bør løse problemet. Petter Endret 7. juni 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Må løpe nå, men slang inn en height: 68px og det funka det. Trodde ikke en h1 hadde en høyde jeg. Så synes dette var litt rart, menmen.. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Evnt Developer Tools hvis du bruker (den beste nettleseren) Opera. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Fantastisk! Jeg har tenkt at "det bør jo finnes en Firebug-variant til Opera", men jeg har ikke orket å lete så grundig. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå