wan Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er min oppfatning at e-Books begynner å bli mer og mer populært. Som kjent får man fullverdige bøker som ofte tar veldig lite plass. Leser dere hele bøker, går dette greit foran en pc? For meg blir det for anstrengende - jeg foretrekker den gode stolen og vil nok gjøre det i mange, mange år til. Hva er deres tanker? Lenke til kommentar
Nikitta Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Man kan få diverse håndholdte apparater til at lese e-bøker på, så den del er ikke et problem. Selv vil jeg begynne med e-bøker og har kjøpt noe at læse dem på, men utvalget er ikke så stort og nye bøker koster nesten det samme på e-bok som på papir. De sparer jo på at selge den på e-bok, så den burde da være en del billigere. Eldre titler er billigere på e-bok. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 For meg er det like eins som for deg; eg likar absolutt best å lese på den gamle måten. Eg føler meg mykje meir avslappa da, og blir ikkje så sliten i augene. Dessutan er det mykje koselegare å bla i ei fysisk bok (med den tilhøyrande lukta av papir) enn å scrolle nedover/bortover ei e-bok. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Helt enig Imperivm_romanvm Leser bøker både på E-book og i håndformat men, det er ingenting Som og komme hjem med en ny bok. Høre den lyden som kommer når du åpner første side Føler meg mer avslappet når jeg leser bøker i ekte format Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har lest en god del på flatskjerm, synes skjermkvaliteten er helt avgjørende. Langsom scrolling av tekst fungerer så lenge den er silkeglatt: OK med Opera, ille med IE. Det finnes enorme arkiver med gratis (og lovlig) e-tekst der ute, har selv et stort elektronisk bibliotek på diskene. Hva med en avstemning? F.eks. disse alternativene: o Leser bare papir og vil fortsette o Har bare lest på papir, men vil prøve elektronisk o Har prøvd elektronisk, men det var ikke noe for meg o Har prøvd elektronisk og fortsetter gjerne Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg hater å lese lengre tekster på PCen, så hvis det er for langt så skriver jeg det ut og leser det et annet sted. Lenke til kommentar
crowded Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 noen som har oversikt over de forskjellig hardwareprodusenter som leverer såkalte e book readers? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg orker ikke å lese bøker på PC-en, men den dagen det kommer et håndholdt, brukervennlig e-bok-apparat til riktig pris skal jeg nok skaffe meg det. Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg leser ganske mange e-books på laptopen min. Jeg liker best å lese bøker men det går greit å lese fra laptopen så lenge jeg bruker microsoft reader format, mobipoket format eller ereader format. Hos både mobipocket og ereader kan man få det til å se ut som boksider noe som gjør det lettere å lese, men ingenting kan ta fra meg gleden å sitte med ei bok, så i noen tilfeller har jeg boken som vanlig bok og e-book. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har endel e-bøker, stort sett fagbøker, men skal jeg lese en roman så holder jeg meg inntil videre til papirboka. Apparaturene er per i dag for dyre og for dårlige til at jeg gidder å anskaffe meg en. OT: Kan dere være så vennlig å skrive e-bok i stedet for e-book? Det er smått forstyrrende med engelske ord i en norsk tekst... Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Da skriver jeg det heller ut og lager perm eller mappe av det på jobben. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Jeg synes det er kjedelig og tungt å lese lengre tekser på pcen. Liker at jeg kan se hvor mye jeg har lest av en bok. EDIT: fjernet en unødvendig "liksom" i setning nr. 2 . Endret 6. juli 2007 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg har prøvd å lese på PC-skjermen, men det funker ikke for meg. Nå har jeg ikke prøvd en sånn e-book-reader-ting, så jeg kan jo ikke uttale meg om jeg liker den bedre eller dårligere enn en vanlig bok. Finnes det noe sted man kan få tak i en slik en til en billig penge? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Mulig det er litt sært, men enkelte ting er best på gamlemåten. Jeg digger sitte tulla inn i et pledd i sofaen med musikk på øra og lese ei bok. Dessuten liker jeg følelsen av å sette ei ny bok inn i bokhylla Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Fikser ikke 'e-book'-formatet. Men det kan være greit om man er litt i tvil om man skal lese en bok. (Hvis man har tilgang uten å måtte betale. ) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Tror nesten aldri jeg vil kunne gi helt slipp på den følelsen jeg får idet jeg lukker igjen en god bok etter å ha lest ut den siste siden. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Tror nok jeg kommer til å holde meg til den gode gamle papirboken en god stund fremover gitt. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Nå slo det meg nettopp i hvor stor grad vi hadde spart miljøet om alt ble utgitt digitalt. Noen som har tenkt over dette? :-) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå er ikke moderne papirproduksjon det som skader miljøet mest, da tror jeg produksjon av e-bøker vil skade miljøet mer. Lenke til kommentar
Nikitta Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå er ikke moderne papirproduksjon det som skader miljøet mest, da tror jeg produksjon av e-bøker vil skade miljøet mer. 9095878[/snapback] Der er jo også transport og opbevaring. Det slipper man med e-bøker. Jeg er 32 år gammel og har flyttet mere en 20 gange. Tenk på hvor mye benzin som har gått på at flytte min boksamling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå