Shibiz Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har bestilt nytt hovedkort med PCIexpress. Skjermkortet jeg har i mitt gamle, ødelagte, hovedkort er AGP8X. Er det da mulig å bruke det samme skjermkortet i det nye hovedkortet eller må jeg kjøpe nytt skjermkort i tillegg? Nytt hovedkort Nåværende skjermkort Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du må nok kjøpe et PCI-E kort nå. Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det passer desverre ikke det Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Kanskje hvis du sager av de kontaktene som gjør at den ikke går nedi :D Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Antall, Størrelse og rekkefølge på lederne i en AGP-port og en PCIEx16-port er forskjellig. Du kan for eksempel risikere å sende sterk spenning in på en kanal som er beregnet for signaler, mye lavere spenning, og dermed brenne noen chiper på skjermkortet. En annen ting å merke seg er at, på et høyere nivå, så er kommunikasjonen mot AGP basert på buss-arkitektur, mens PCIE er en mengde serielle tilkoblinger med protokollbasert kommunikasjon. AGP Pinout Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg bestilte et nytt skjermkort nå. Selger det gamle for 300-400 kr til en kamerat. Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du får masse for pengene i det skjermkortet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå