Gjest anonym Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg trakk visdomstann i dag, og det gjorde ikke vondt! Bedøvelsen gjør at du ikke kjenner noe:) Det er verre med den psykiske følelsen, siden jeg har skikkelig tannlegeskrekk.. Jeg har ikke noe vondt nå i ettertid heller (foreløbig), men lurer veldig på hva jeg kan spise. Tannlegen sa jeg kunne spise hva jeg ville, så håper det går bra?? Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg trakk to visdomstenner i dag, en oppe og en nede på samme side. Da tannlegen var ferdig med å trekke tennene, sydde han igjen, og ba meg om å bite litt hardt på en bomullklump(?) i ca. to minutter. På fredag skal jeg tilbake å fjerne stingene. Når det gjelder selveste trekkingen gikk det smertefritt da jeg fikk flere sprøyter med bedøvelse. To av de gjorde faktisk småvondt, spesielt den første, men er ikke noe man trenger å tenke på. Begge tennene satt visst godt fast, men han klarte å dra dem ut til slutt. Var litt ekkelt å høre knirkelyder og noen knekkelyder, men det viktigste er at man ikke kjenner noe. Jeg fikk beskjed om å ikke spise eller drikke på to timer. Nå har det snart gått 4 timer og jeg har drukket to glass med drikke. Planen senere er tomatsuppe og kanskje litt yoghurt, så får vi se hvordan det kjennes i morgen. Er det lurt å spytte mye? Eller skylde munnen ofte? Kjedelig at det bare kommer blod ut.. hvor lenge kommer dette til å vare? Bare samme dagen eller? Endret 22. mars 2010 av Magiii Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Siden jeg er veldig avhengig av å spise for å vedlikeholde muskelmasse/vekt så var det rett på ris og kylling for min del når jeg måtte operere nedre venstre visdoms tann. Ubehagelig var det, men det gikk Til meg gnudde han inn noe bakteriedrepende gugge kombinert med noe "tøy" aktig som lå i hullet et par dager før han fjerna det. Etter det skylla jeg munnen selv med munnskyllevann og diverse. Stingene forsvant av seg selv til meg. Blødningene stoppet etter de to første dagene. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Første gangen jeg trakk visdomstann var på et grusomt tannlegekontor i Oslo. Jeg hadde sterke smerter i omtrent en uke etterpå og klarte knapt å tygge noe som helst den tiden. Jeg har i ettertid trukket de 3 andre og brukte kun 1 dag på å komme meg på den første tanna, og et par timer på de to siste. Spiste faktisk taco samme kveld. Hvilken tannlege man bruker, og hvordan tanna sitter er essensiellt for om det er en bagatell eller en traumatisk opplevelse. Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 trakk en visdomstann nå i dag. Merka ingen ting i det hele tatt, men tannlegen sa jeg ikke kunne drikke alkohol på en uke. Noen andre som har fått den beskjeden? Har ikke hørt noe om det tidligere, og reiser på ferie på søndag så litt kjipt sånn sett..... Lenke til kommentar
Gjest christian Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 jeg trakk visdomstanna mi for 3 dager siden. og har nå et stort krater bakerst i munn, hvor jeg med en q-tip i dag fik ut noe som var blanding av blod og matrester, etter middagen. jeg skyller med riktig munnskyllevann 3 ganger dagelig.. men det er liksom ikke noe tegn på at "porten inn til kjevebenet mitt" skal lukke seg. det er utrolig dypt, og jeg er redd det ikke skal gro igjen av seg selv. men tannlegen bare røska ut tanna mi og sendte meg hjem uten egentlig og si noe annet om det. burde jeg komme meg til en tannlege fort og sy igjen? eller kommer det til og lege seg med tid? jeg har en ekkel sår smak i munnen også. ugh!! Lenke til kommentar
Gjest dagerderpå Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei Jeg trakk vidomstannen, min for 4 dager siden, smertene kommer og går føler jeg, ettersom jeg bare fikk ibux og paracet.... orker ikke dette mer, så skal til tannlegen og se om jeg får noe som varer lengre enn noen timer, før smertene hviler seg i området. Å trekke gikk fint, men dagene etterpå er litt tøft synes jeg, ihvertfall for meg:( lykke til det ordner seg nok sikkert.... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Flott tråd dette her! Trakk to tenner selv i dag, oppe og nede på venstre-siden, så tar jeg høyresiden neste uke. Ble litt skuffet over at jeg ikke fikk fjerna alle fire på én gang, men men. Bedøvelsen funket fjell, og jeg fikk til og med et eget speil (siden jeg spurte) så jeg kunne se på mens de holdt på. Veldig fascinerende å se at dem kutter i deg, uten at du kjenner en dritt. Har vegret meg litt for å spise; ikke fordi det gjør så vondt, men rett og slett fordi det er litt ekkelt å spise mat med blod og krater i munnen. Hadde vel forventet at det var mye verre Lenke til kommentar
Gjest Hilde Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Eg var hos tannlegen og trakk ei visdomstann i dag.Var nervøs men det gikk jo helt fint.Fikk bedøvelse og kjente ingenting, og vips så var tanna ute.Det gjør ikkje vondt,bare blør så eg biter på en bommulsdott.Det var godt og få vekk tanna med hull i Det er mye bedre enn og sitte med tannverk iallefall Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Vel eg satt med en forferdelig smerte i går,tok en voltaren og paracet 1000 mg en stund før eg la meg. Sov som en stein og våkna med litt vondt i dag,men ikkje samme smerter som i går. Skal ta stingene om ei uke,da må det vel ha gitt seg Lenke til kommentar
Gjest Hilde Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Vel eg satt med en forferdelig smerte i går,tok en voltaren og paracet 1000 mg en stund før eg la meg. Sov som en stein og våkna med litt vondt i dag,men ikkje samme smerter som i går. Skal ta stingene om ei uke,da må det vel ha gitt seg Lenke til kommentar
Gjest HL Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg lå med noe legen min trodde var virus i nesten 2 uker, kjentes ut som halsbetennelse. Viste seg så å være betennelse rundt ei visdomstann som var på tur frem, så etter å ha fått tatt bilder av kjeven mandag fikk jeg oppsatt time i går (torsdag) til å trekke/operere bort tanna. Selve operasjonen gikk veldig greit, fikk bra informasjon ang. trekkingen og fikk vel 3 eller 4 sprøyter med bedøvelse, så jeg kjente ingenting under selve trekkingen. Fikk beskjed om å bite på et kompress i 20min etterpå, og har ikke blødd noe særlig etter det. Våknet opp i dag med litt feber og ansiktet veldig hovent der tanna brukte å være, noe som ikke ser særlig pent ut. Litt irriterende å lese om andre som fikk tilbud om kortisonsprøyte mot hevelse og slikt, da jeg ikke har spesielt store smerter nå men kunne gjerne vært foruten denne hevelsen. Tannlegen sa at eventuelle hevelser ville gå over i løpet av en uke, men jeg føler det er en ganske lang periode når man ser ut som man har en golfball i munnen på den siden : p Så det er skuffende av tannlegene ved melhus tannlegekontor som ikke ga meg tilbudet om en kortisonsprøyte, da dette mest sannsynlig ville spart meg fra å ta fri fra jobben i noen dager. Lenke til kommentar
Gjest tannfeen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 For 14 dager siden trakk jeg ut en tann for å få satt inn bro. Alt gikk helt smertefritt og jeg fikk inn en midlertidig bro. Samme kveld dro jeg på fest og drakk meg fra sans og samling. Dagen derpå kunne jeg bekrefte at det ikke var så lurt å drikke alkohol før bedøvelsen hadde gått ut. Satt fast burgeren i den midlertidige brua og vipps der falt den ut. Dagen derpå igjen klarte jeg det kunstykke og havne på ei blautfyll igjen. Ingen smerter i tanna dagen etter. MEN NÅ, 14 dager etter så banker det som bare det i øret og kjeven at jeg må dope meg ned på pinex forte. Lurer på om jeg skal komme meg på fest igjen, det var så deilig de dagene jeg "bare" var fyllesyk.. Skal til tannlegen i morgen å få satt inn permanent bro... Håper at det blir suksess Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hvor lenge skal en egentlig blø? Jeg trakk en av tennene i oveskjeven i dag morges, og nå har jeg blødd siden. Altså i overkant av 12 timer. Det blør ikke mye, men det er nok til at jeg går med konstant blodsmak i munnen, og spyttet er 70 % blod. Noen som har erfaring her? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Blødde en del de første tre dagene, så roet det seg så smått i løpet av de neste to. Det ser verre ut enn det egentlig er. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Flott, da slipper jeg hvertfall å bekymre meg. Det blør fortsatt, men litt mindre. Problemet nå er at jeg dør av nikotinmangelrelaterte abstinenser. Jeg ser for meg at det ikke er så lurt å snuse når det er et stort blodfylt krater bak der, men det er kanske ikke noe problem? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Du dør nok ikke, men det hjelper ikke på blødningen. Nikotin gjør blodet tynnere, så det blør lettere. Lenke til kommentar
Gjest Jobb Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei! Jeg skal trekke visdomstann i morgen (fikk vite det i dag, haha), men jeg lurer bare om det går greit å stikke på jobb samme dagen? har lest mange historier nå om blod i kjeften samme dagen som de trakk tanna, og er ikke så veldig gira på å sitte bak kassa på Coop med blod i kjeften burde jeg bare ringe i dag og si jeg ikke kan komme pga trekking? føler det blir så domt å si fra i morgen, trekking av visdomstann er jo noe man burde ha visst om lenge? (bortsett fra meg da selvfølgelig ) Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det kommer vel veldig an på. Selv blødde jeg bare bittelitt, og aldri så mye at jeg _måtte_ spytte det ut. Skylte munnen litt nå og da pga blodsmaken, og dett var dett. Trakk forsåvidt fire tenner òg, to i gangen. Men å dra på jobb RETT etterpå er kanskje litt dumt, men etter et par timer burde nå det meste ha gitt seg. Dro på fylla dagen etterpå, gikk helt fint det òg Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Får vel komme med en positiv historie her da Trakk en visdomstann oppe i dag, og så mildt sagt ikke frem til det (tannlegeskrekk ja).. Men her er timelapse: 08:00: hilse etc 08:05: setter bedøvelser 08:10: Setter i gang og poker tanna 08:11: Tanna er ute(!) 08:15: Betaler og drar på jobb. Men er glad jeg har kontorjobb og ikke sitter i kassa, for det er nødvendig med gasskompresser eller hva det heter i kjefen en stund etter trekkingen. Og ikke minst paracet+ibux PS: Under 2 timer siden jeg var der, blør enda litt og kjenner ikke noe smerte enda. Så vi får vel se hvordan det går. Endret 21. juli 2010 av Ueland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg