Gå til innhold

Neon som lyser bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Kan ikke tro at LEDs blir varmere enn katoder når en ser på hvor lav effekt LED-ene har kontra de kalde katodene. Hva som er best, kommer selvsagt an på bruken. Jeg vil tro katodene lyser mer over ett større område, mens LED-ene er mer konsentrerte osv (igjen har LED-ene lavere effekt, noe som vel vanligvis gir mindre lys). I føttene på kabinettet mitt (se signatur) har jeg LEDs som reflekteres rundt i glasset på grunn av formen, og lyser da greit opp føttene.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Tror faktisk at akasa sine katoder lyser sterkest om det skulle ha noe å si, men er litt forskjell på fargene i forhold til sunbeam sine farger!

Akasa blå katode = lysere blå farge enn sunbeam katoden(team milram farge :w00t: )

Sunbeam blå katode = blå

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Enig. Jeg syns Akasa sine er en tanke for lyse. På en annen side lyser de veldig godt opp, da! Mye bedre enn den andre jeg har (som jeg tror er sunbeam). Jeg skal ha sotningsfilm i vinduet mitt, så da håper jeg at det lyser mye opp, samtidig som Akasa-blåfargen blir mørkere.

Forøvrig hadde jeg en liten arbeidsulykke nå nettopp da jeg skulle testmontere plexiglasset. Glapp plexi-en ned på røret som lå under, slik at det knuste. Og det knuste skikkelig også! Masse små biter. Fant iallfall ut at det er en slags glødetråd inni der. Tror ikke det var noen gass.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...