dillegutten Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei! Jeg skulle gjærne bestilt meg noen råe neon til pc'en min. De må kunne lyse veldigt bra...skal ha i blå farge Noen som har noe å anbefale? På fårhånd takk^^ Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Du har alltids kald katoder på Microplex. (ja, de lyser både bedre og ser penere ut enn neon lys) har hatt ett selv, og var kjempefornøyd. Kaste det ut med alderen. Ingenting å klage på. Link til kald katoder mange farger å velge mellom OBS! du trenger også en Basic kit i tillegg til kald katoden Endret 6. juni 2007 av Dusken Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) De blåe kalde katodene lyser veldig bra! kjøp sunbeam sine på microplex.no du... Edit: alle fargene lyser jo godt! Endret 7. juni 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Alle katodene fra microplex lyser bra egentlig, det gjør vel de fleste.. Har sjøl et par i hvite, ganske fett egentlig.. Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Ikke neon men kald katode JA , microplex kald katoder lyser bra Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Blir kalde katoder varme? Jeg har et par fra Akasa som vistnok skulle være kalde katoder, men de blir rimelig varme ... Goscinny Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 er katoder elekronikk eller gass? Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 hvorfor ikke prøve leds? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) er katoder elekronikk eller gass? 9023085[/snapback] Begge deler, elektronikk og gass . Trodde jeg iallfall? Goscinny Endret 9. juli 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Korka Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Neon er ihvertfall gass da Led er elektronikk? Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 yop, led er elektonikk.men dem lyser som du vil i alle farger og styrker,se her: http://www.molectric.com/index.php?cPath=31 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jo, men inni de røra er det en gass. Ved høy nok spenning begynner flere gasser å lyse. Det er derfor du må ha inverter til lysa dine Testet dette i fysikken med hydrogengass, tror jeg, med noen tusen volt Goscinny Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) hvorfor ikke prøve leds? 9040995[/snapback] Har hørt at LEDs er varmere enn kalde katoder. I tillegg lyser de dårligere enn katoder. Katoder Endret 11. juli 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kan ikke tro at LEDs blir varmere enn katoder når en ser på hvor lav effekt LED-ene har kontra de kalde katodene. Hva som er best, kommer selvsagt an på bruken. Jeg vil tro katodene lyser mer over ett større område, mens LED-ene er mer konsentrerte osv (igjen har LED-ene lavere effekt, noe som vel vanligvis gir mindre lys). I føttene på kabinettet mitt (se signatur) har jeg LEDs som reflekteres rundt i glasset på grunn av formen, og lyser da greit opp føttene. Goscinny Lenke til kommentar
Megern Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Blir kalde katoder varme? Jeg har et par fra Akasa som vistnok skulle være kalde katoder, men de blir rimelig varme ... Goscinny 8982602[/snapback] De blir varme ja. Har noen fra sunbeam, de blir også vamre. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvorfor heter de ikke da varme katoder? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Tror faktisk at akasa sine katoder lyser sterkest om det skulle ha noe å si, men er litt forskjell på fargene i forhold til sunbeam sine farger! Akasa blå katode = lysere blå farge enn sunbeam katoden(team milram farge ) Sunbeam blå katode = blå Endret 14. juli 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Enig. Jeg syns Akasa sine er en tanke for lyse. På en annen side lyser de veldig godt opp, da! Mye bedre enn den andre jeg har (som jeg tror er sunbeam). Jeg skal ha sotningsfilm i vinduet mitt, så da håper jeg at det lyser mye opp, samtidig som Akasa-blåfargen blir mørkere. Forøvrig hadde jeg en liten arbeidsulykke nå nettopp da jeg skulle testmontere plexiglasset. Glapp plexi-en ned på røret som lå under, slik at det knuste. Og det knuste skikkelig også! Masse små biter. Fant iallfall ut at det er en slags glødetråd inni der. Tror ikke det var noen gass. Goscinny Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hvorfor heter de ikke da varme katoder? 9069534[/snapback] Fordi de ikke blir oppvarmet av ett varmeelement/varmetråd, slik katoden blir på f.eks. et radiorør eller en CRT. Les mer her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå