partat12 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei! Jeg har et problem med å installere operativsystem på PC'n min. Det var når jeg fant ut at jeg skulle installere linux at jeg formaterte PC'n min. Jeg hadde hatt problemer med å installere Linux tidligere og derfor fant jeg ut at kanskje det kunne gjøre susen ved å formatere. Vel, jeg satt i CD'en med Mandriva (linux) og begynte installasjonen, og gjorde slik at den sletta alt på harddisken. Når jeg var ferdig med installasjonen, prøvde jeg da selfølgelig å boote. Men den ville absolutt ikke inn på skrivebordet, kom bare en svart skjerm som spurte om passord og bruker. Jeg skjønte at det var noe gærent med PC'n siden Linux absolutt ikke ville la seg installere. Prøvde deretter med Windows XP CD for å sjekke om det funka, men det kommer bare opp en bluescreen. Meldingen på bluescreenen er som følger: STOP: 0x0000007B også masse numre.. Skrev ikke de nummerne fordi jeg tror ikke de er så veldig relevante. Det første jeg trodde etter litt utforskning var at det måtte være noe gærent med harddisken, men det kan det umulig være pga jeg har prøvd andre harddisker, og det har ikke gjort noen forskjell. Prøvde deretter og bytte ut skjermkortet, det gjorde heller ingen endring. Har tenkt at det kanskje kunne hjelpe å flashe BIOS, men jeg vet ikke om noe prog som kan gjøre det uten operativsystem. Er det noen som veit hva som er gærent? Min hardware er: Ati Radeon x800xl (GPU) Intel Pentium 3,20 ghz (cpu) Asus P5DL2 Deluxe (hovedkort) Samsung Spinpoint 1614n (harddisk) All hjelp settes pris på! På forhånd takk! Lars Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bare et spm: Formaterte du disken din i EXT3 eller i Windows format? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Skrev ikke de nummerne fordi jeg tror ikke de er så veldig relevante De er VELDIG relevante Hvordan svart skjerm og passord? Der du skal logge inn i linux? Screenshot plxplx Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Skrev ikke de nummerne fordi jeg tror ikke de er så veldig relevante De er VELDIG relevante 8802553[/snapback] Ok.. Hele meldingen: STOP:0x0000007b (0xf78da63c, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000) Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Bare et spm: Formaterte du disken din i EXT3 eller i Windows format? 8802543[/snapback] Vet ikke, var meg og en kompis som gjorde det, og han var formateringsmestern. Hvordan svart skjerm og passord? Der du skal logge inn i linux? Screenshot plxplx 8802553[/snapback] Har ikke no screenshot, men det var der man skulle logge inn ja! Skrev inn riktig passord og bruker og det sto jeg hadde logga på, men kom ikke ut av den svarte skjermen.. sto bare at jeg hadde logga på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå