Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg fått helvetesild? eller hva har jeg fått?

Anbefalte innlegg

Moren min mistenker at jeg har fått det. Det er små blemmer liknende det du får hvis du blir brent på brennesle. Det er litt stikkende, og det er ubehagelig å ligge på den delen av ryggen for da stikker det litt.

Rent bortsett fra dette så er det ikke særlig. Det er rødt rundt dem og stikker litt når jeg sitter stille, men ikke rent verre enn at jeg overlever helt fint enn så lenge jeg ikke tenker på det.

Hva kan jeg ha fått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok beskrive litt mer, gjerne nå dette startet:

hvor, hva, og hvordan det ser ut...

Bilder vil hjelpe ekstra...

8799516[/snapback]

Hvor: Ryggen like ved engelvingen eller hva det kalles

Hva: små blemmeaktige ting som minner om et resultat av brennesle. Små stikkende smerte som ikke merkes når jeg beveger på meg.

Ble først merket for 5-10 min siden da jeg trente mage.

kameraet ekke så bra, men der det er rødt så er det noen få små prikker. De er noe betent og hevet fra resten av huden, men vi har smurt inn med alovera.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Så det startet 5-10min (oppdaget)?

Ut fra bildene dine: Vel market rødhet med hevelser (ikke blemmer).

Det ser rett og slett ut myggstikk eller insektstikk. (Lus, osv...), eller rett og slett en skittent teppe med masse fliser rundt? (Viser til sit upsen).

Helvetesild som er forårsaket at herpes, vil være mest i skulde [r] bryst, nakke -regionen. (Dermatom regioner).

Noe som er atypsik i den "mediale skapularvinkelen"

Jeg anbefaler, hvis du føler det forsatt imorgen, å kjøpe Fenilstril ®.

En anti-histamin krem for myggstikk osv.. Forusetter at det ikke spre seg eller blir større.

vaio ;)

ps. Bildene var tåkete...

Lenke til kommentar

Helvetesild er som regel på ene siden av kroppen. Hadde det selv for et halvt år siden etter en stressende periode (død i nær familie), startet med at hele høyre arm føltes som om jeg hadde fått brannsår, så fikk jeg utslett som væsket litt nedover armen. Siden gikk det over til alle nervene i armen, det vil foreksempel si at det føltes ut som om jeg kakket noe borti den nerven i albuen hele tiden når jeg rørte armen. Fikk også stiv nakke, i og med at viruset (herpes som det faktisk er) ligger lagret i nerver i nakken (for eksempel) før det bryter ut. Gikk til legen og ble satt på en 10 dagers kur som kostet 800 kroner. Jævli kjipt mens det sto på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...