langtongting Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jeg har gått til anskaffelse av en Samsung Syncmaster 226BW som jeg trodde jeg var meget fornøyd med. Problemet jeg har, er at jeg med raske beveglser på lys bakgrunn, slik som horisonten/himmelen i Armed Assault eller BF2, får en rask uklar "smørje" bak/etter objekter. Opplever dette kun på lys bakgrunn, så jeg kan ikke se dette i HL2 ep1, så langt på grunn av omgivelsene er så mørke i spillet. Skjermen er også helt fin med COH. Se dette første bilde fra behardware. Noe slikt, men kun forholdsvis lyse bakgrunner. IKKE SLIK! (så dere ser forskjellen) Ifølge Behardware har 226BW veldig lite etterslep og det er like bra på S og A panelene. (jeg har A). Googlet at dette var noe kallt "smearing"? Er det min skjerm det er noe galt med, eller er dette normalt? Noe dritt om jeg nå må begynne å sende greiene i retur Endret 6. juni 2007 av langtongting Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jeg var under oppfatning av at dette var en effekt av "overdrive" / responskompensering som mange skjermer bruker idag? På Samsung skjermen tror jeg de kaller det "Response Time Accelerator" / RTA, og denne kan skrus av / på. Ifølge manualen vil den skrus tilbake (på) når du skrur på skjermen etter å ha skrudd den av. EDIT: Kan selvsagt ta feil her, syng ut hva som skjer Endret 6. juni 2007 av Boye Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg var under oppfatning av at dette var en effekt av "overdrive" / responskompensering som mange skjermer bruker idag? På Samsung skjermen tror jeg de kaller det "Response Time Accelerator" / RTA, og denne kan skrus av / på. Ifølge manualen vil den skrus tilbake (på) når du skrur på skjermen etter å ha skrudd den av. EDIT: Kan selvsagt ta feil her, syng ut hva som skjer 8799544[/snapback] RTA er på. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 ....ok, men hvordan ble det når du skrudde denne av? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) ....ok, men hvordan ble det når du skrudde denne av? 8800075[/snapback] Skal prøve. Her er en video jeg filmet raskt i BF2. Se nøye på selve lykten i lyktestolpen. Der har du problemet. VIDEO Endret 6. juni 2007 av langtongting Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Vel, den video sa meg veldig lite pga. sinnsvak overkompresjon / kvalitet. Tror dog jeg forstår hva du mener. Men kanskje noen andre kan hjelpe til Skjønt er den effekten ganske typisk en eller annen form for "overdrive". Har f.eks. en helt grei 16ms SIPS uten noen form for overdrive, og har et bilde a-la det andre bildet du postet (ingen negativ ettersleng, helt vanlig hale). Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Vel, den video sa meg veldig lite pga. sinnsvak overkompresjon / kvalitet. Tror dog jeg forstår hva du mener. Men kanskje noen andre kan hjelpe til Skjønt er den effekten ganske typisk en eller annen form for "overdrive". Har f.eks. en helt grei 16ms SIPS uten noen form for overdrive, og har et bilde a-la det andre bildet du postet (ingen negativ ettersleng, helt vanlig hale). 8800449[/snapback] Problemet ser ut til å forsvinne ved å skru av RTA! Takker så meget Boye! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Konge! Bare ikke få sjokk imorgen når skjermen skrus på - ifølge manualen skal visstnok skjermen "defaulte" til å skru RTA PÅ hver gang du skrur den på Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Da blir nok denne skjermen et fast invetar hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå