Gå til innhold

Er det etterslep/ghosting jeg har?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av en Samsung Syncmaster 226BW som jeg trodde jeg var meget fornøyd med. :ermm:

Problemet jeg har, er at jeg med raske beveglser på lys bakgrunn, slik som horisonten/himmelen i Armed Assault eller BF2, får en rask uklar "smørje" bak/etter objekter. Opplever dette kun på lys bakgrunn, så jeg kan ikke se dette i HL2 ep1, så langt på grunn av omgivelsene er så mørke i spillet. Skjermen er også helt fin med COH.

Se dette første bilde fra behardware. Noe slikt, men kun forholdsvis lyse bakgrunner.

post-40816-1181156323_thumb.jpg

IKKE SLIK! (så dere ser forskjellen)

post-40816-1181156329_thumb.jpg

Ifølge Behardware har 226BW veldig lite etterslep og det er like bra på S og A panelene. (jeg har A).

Googlet at dette var noe kallt "smearing"?

Er det min skjerm det er noe galt med, eller er dette normalt? Noe dritt om jeg nå må begynne å sende greiene i retur :no:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var under oppfatning av at dette var en effekt av "overdrive" / responskompensering som mange skjermer bruker idag? På Samsung skjermen tror jeg de kaller det "Response Time Accelerator" / RTA, og denne kan skrus av / på. Ifølge manualen vil den skrus tilbake (på) når du skrur på skjermen etter å ha skrudd den av.

EDIT: Kan selvsagt ta feil her, syng ut hva som skjer :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Jeg var under oppfatning av at dette var en effekt av "overdrive" / responskompensering som mange skjermer bruker idag? På Samsung skjermen tror jeg de kaller det "Response Time Accelerator" / RTA, og denne kan skrus av / på. Ifølge manualen vil den skrus tilbake (på) når du skrur på skjermen etter å ha skrudd den av.

EDIT: Kan selvsagt ta feil her, syng ut hva som skjer :)

8799544[/snapback]

RTA er på.

Lenke til kommentar

Vel, den video sa meg veldig lite pga. sinnsvak overkompresjon / kvalitet. Tror dog jeg forstår hva du mener. Men kanskje noen andre kan hjelpe til :) Skjønt er den effekten ganske typisk en eller annen form for "overdrive". Har f.eks. en helt grei 16ms SIPS uten noen form for overdrive, og har et bilde a-la det andre bildet du postet (ingen negativ ettersleng, helt vanlig hale).

Lenke til kommentar
Vel, den video sa meg veldig lite pga. sinnsvak overkompresjon / kvalitet. Tror dog jeg forstår hva du mener. Men kanskje noen andre kan hjelpe til :) Skjønt er den effekten ganske typisk en eller annen form for "overdrive". Har f.eks. en helt grei 16ms SIPS uten noen form for overdrive, og har et bilde a-la det andre bildet du postet (ingen negativ ettersleng, helt vanlig hale).

8800449[/snapback]

Problemet ser ut til å forsvinne ved å skru av RTA! Takker så meget Boye! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...