Griznah Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Heisann. Jeg har aktivert portwarding til min maskn med statisk IP, men det vil søren ikke fungere. Prøvde å sette maskina i DMZ også, men fungerte like lite. Porten er åpen på min maskin da det har fungert noen ganger tidligere. Firmware er v4.30.9, den har konka et par ganger så vi har resatt med knappen de gangene, men nå vil altså ikke portforward fungere selv om det er enablet. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 har du wan ip på wrt54gl vil si hvis du går på www.showmyip.com så får du opp ip'en din. logg så inn på routern og sjekk om samme adressa strå på routern. hvis det står eks: 10.0.0.1 da må du enten sette modem i birgth eller bobbelt nat. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Modemet er et modem, null NAT-funksjon i det. Routeren som får den offisielle IP*n, ikke der problemet ligger. Hvordan kunne det da ha fungert enkelte ganger tidligere? Men takk for svar. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvordan har du konfigurert det? Har du kanskje brannmur på PCen? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) du kan prøve og flash med www.dd-wrt.com så får du mange fler valg. og se om det fixser problemet. men virker som det er noe firewall på pc'en din som tuller det til. Endret 6. juni 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Det er ikke firewall på maskina mi, så ikke det som ødelegger. Jeg har ikke lyst til å legge inn firmware som er godt over et år gammel, men mulig jeg bare må. Men som nevnt i opprinnelige posten, det har faktisk fungert før. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jah, nå funker det, uten noen spes grunn egentlig. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tipper du forwarda igjen etter at du trykkt inn resett-knappen og derpå tok ut strømmen og satte den i igjen. At strøm av og på som gjorde susen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Skulle til å foreslå at det kanskje var noe i modemet som lå å sperret. Men bra du fikk det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå