NothinDoin™ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Heisann! Jeg skal kjøpe pc til komfen neste år og har lyst til å gjøre noe med kabinettet! Har tenkt til å skjære ut en runding på en ene siden av kabinettet , lime/skru inn et pleksiglass og spraye/male inn "SlipKnoT stjerna".. :!: Har sett noen som har gjort det og syntes det så ganske kult ut! Jeg skal skjære ut logoen i papir , så teipe papiret på pleksiglasset og deretter spraye i hvitt! Det jeg lurte på er om det er noen som har gjort dette og kan dele noen erfaringer med meg & folket om hvordan dette burde gjøres! Lurer også hvilken spray-maling som sitter på den glatte overflaten? Håper på svar PS: Bare stjerna ikke noe annet Endret 6. juni 2007 av NothinDoin Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 du kan også skjære med dremel... (da bruker du jo såklart noe annet enn kutteskiva) Det vil lage en kul effekt om du da har lys, fordi da vil det lyse bedre opp(det du har laget til) Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 kjempe guide! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504341 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 du kan også skjære med dremel...(da bruker du jo såklart noe annet enn kutteskiva) Det vil lage en kul effekt om du da har lys, fordi da vil det lyse bedre opp(det du har laget til) 8799462[/snapback] Okei! Er det neon-lys du mener da? En link til noen som selger det? Ken:) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 kjempe guide!https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504341 8799524[/snapback] TakkTakk Men er ikke ute etter gravering , skal spraye / male logoen på Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 du kan også skjære med dremel...(da bruker du jo såklart noe annet enn kutteskiva) Det vil lage en kul effekt om du da har lys, fordi da vil det lyse bedre opp(det du har laget til) 8799462[/snapback] Okei! Er det neon-lys du mener da? En link til noen som selger det? Ken:) 8799798[/snapback] Kalde katoder mener jeg(de lyser mye bedre og finere enn neon lys) www.microplex.no selger det Hadde sikkert vært en kul effekt om du brukte UV-Lakk eller UV-maling på noe av det! (selger noe sånt på ljudia.no eller noe) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) du kan også skjære med dremel...(da bruker du jo såklart noe annet enn kutteskiva) Det vil lage en kul effekt om du da har lys, fordi da vil det lyse bedre opp(det du har laget til) 8799462[/snapback] Okei! Er det neon-lys du mener da? En link til noen som selger det? Ken:) 8799798[/snapback] Kalde katoder mener jeg(de lyser mye bedre og finere enn neon lys) www.microplex.no selger det Hadde sikkert vært en kul effekt om du brukte UV-Lakk eller UV-maling på noe av det! (selger noe sånt på ljudia.no eller noe) 8800180[/snapback] TakkTakk Edit : Var jo ikke dyrt heller! ^^ Endret 6. juni 2007 av NothinDoin Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hva med å få noen til å sandblåse på logoen for deg? Tar jo ikke lang tid på plexiglass. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Er det noen steder man kan få det gjort? Og hva går det ut på? (bilde?) Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 kjempe guide!https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504341 8799524[/snapback] TakkTakk Men er ikke ute etter gravering , skal spraye / male logoen på 8799825[/snapback] ops min feil Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 kjempe guide!https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504341 8799524[/snapback] TakkTakk Men er ikke ute etter gravering , skal spraye / male logoen på 8799825[/snapback] ops min feil 8805676[/snapback] No Problem Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Er det noen steder man kan få det gjort? Og hva går det ut på? (bilde?) 8803541[/snapback] Vel, det er jo mange som har sandblåseutstyr. Jeg, for eksempel. Det går ut på at man blåser sandpartikler på det objektet som skal sandblåses.. Egentlig er sandblåsing noe som i første rekke brukes til å fjerne rust og maling fra metall og andre materialer, men det fungerer på samme måte som "sandpapir", bortsett at sanden blåses mot flaten, i stedet for å gnis fram og tilbake. Der med får man en matt ruglete overflate. Glass blir matt, og ikke blankt når man sandblåser det. Det samme gjelder pleksiglass. Man må maskere grundig de områdene som ikke skal mattes ned. Teknikken kan egentlig brukes med mange flere blåsemedia enn sand. Aluminiumoksid er et annet stoff, og knust glass, små glasspartikler, en tredje. Endret 7. juni 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Okei! Men er det noen som har erfaring med å male/spraye på plexi-glass? Endret 9. juni 2007 av NothinDoin Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Bruk matt klarlakk eller generell matt lakk i alle farger! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 fikk en kompis til å lakka ei plexiplate, hadde maskert den. Når jeg da tok av maskeringen flasset lakken i skjøtene på plata. Hva ble gjort galt mon tro? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Tja, plexi er jo ganske glatt, så det er nok vanskelig å få lakk til å sitte. I tillegg er det nok ikke lurt å vente lenge før man tar av maskeringen. den bør tas av så rasket som mulig etter at man er ferdig med lakkeringen. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) For å lakkere på plexi vil det sitte om en først pusser med sandpapir, deretter grunner og til slutt påfører lakken. Goscinny Endret 12. juni 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Grunner? Kan du beskrive det litt bedre? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Grunning er et lag du legger på materialet som skal lakkeres for å få best mulig resutat. Den fester seg vel også bedre på de fleste underlag etter hva jeg har hørt. Grunningen er som oftest hvit/grå/sølvfarget. Goscinny Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Okei , da får jeg prøve det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå