Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utvide nettverk med trådløs. Trådløst akesspunkt?

Anbefalte innlegg

Har et kablet nettverk med bredbåndsruter som har fire utganger/switch. Har tilkoblet tre enheter, og ønsker enkelt å koble til to til, samt ha mulighet til å surfe med en bærbar PC. Er det et trådløst aksesspunkt jeg bør ha? Hva med sikkerhet? Er blank på dette området.

Takker for svar og forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du har 3 av 4 brukt. så med et aksesspunkt vil du bruke den siste som du bare kan koble trådløse til.. Trenger du flere er det bare til å kjøpe en svitch som du kobler på ruteren.

Sikkerheten kan du gjør mye med, hvis det bare er visse pc-er som skal få tilgang må du legge inn at bare de mac-adressene er godtjente. Ellers er wpa/wep og sjult SSid en god sikkerhet..

Lenke til kommentar
Du sier du har 3 av 4 brukt. så med et aksesspunkt vil du bruke den siste som du bare kan koble trådløse til.. Trenger du flere er det bare til å kjøpe en svitch som du kobler på ruteren.

8811187[/snapback]

Takk for svar. Tenkte å kjøpe denne. Det går fint med et par trådløse samtidig på den? Står ikke noe om hvor mange enheter som kan kobles til samtidig. Eller må jeg ha en svitch om mer enn en er tilkoblet om gangen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Takk for svar. Tenkte å kjøpe denne. Det går fint med et par trådløse samtidig på den? Står ikke noe om hvor mange enheter som kan kobles til samtidig. Eller må jeg ha en svitch om mer enn en er tilkoblet om gangen? :dontgetit:

8825026[/snapback]

Linksys WAP54G er ett utmerket valg.

Du trenger ingen switch i og med du har ett ledig uttak på routeren din og du kan koble opp mange PC-er trådløst via denne Linksysen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...