Varmo Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei, skal ha muntlig eksamen i naturfag med tema: CO2 Hvilke temaer bør jeg belyse og hva innenfor de forskjellige temaene bør jeg ha med. Disse har jeg tatt med: Celleånding (aerob/anaerob) Fossilt Brennsel (her trenger jeg konkrete tips) Drivhuseffekt Fotosyntesen Global oppvarming (her trenger jeg også konkrete tips til hva jeg bør snakke om) Har eksamen i morgen og det meste er klart, mangler bare noen småting for å gjøre presentasjonen fullkommen. Som sagt: kom med evt. nye temaer eller spesifike ting til hva jeg bør vie mest tid innenfor de forskjellige temaene. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 10. kl? eller 1. klasse vgs? Global oppvarming: vis denne videoen http://www.metacafe.com/watch/448454/global_warming_is_lie/ le litt og si at det er sant. Men det er ikke det som er det storste problemet, nar jorden blir varmere, ekspanderer vannet. Det er derfor land som feks Nederland kommer til a ligge under vann. Se denn derre Al Gore filmen An Inconvinient Truth (elns) den har masse bra ang nettop det. Lenke til kommentar
andypan Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 10. kl? eller 1. klasse vgs? Global oppvarming: vis denne videoen http://www.metacafe.com/watch/448454/global_warming_is_lie/ le litt og si at det er sant. Men det er ikke det som er det storste problemet, nar jorden blir varmere, ekspanderer vannet. Det er derfor land som feks Nederland kommer til a ligge under vann. Se denn derre Al Gore filmen An Inconvinient Truth (elns) den har masse bra ang nettop det. 8802309[/snapback] det er nok heller at grønlandsisen smelter, det vil ikke ha noe å si om nordpolsisen smelter siden hele nordpolen allerede ligger i vann... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ja, men mest fordi alt vannet ekspanderer. Gronland har ikke mest a si. Men se den Al Gore filmen, den er bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå