Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog vw Boble 1302 1971 mod

Anbefalte innlegg

Hei alle boble fans!

Tenkte jeg skulle legge ut en worklog på den "nye" bobla mi...

Bilen er en 1302 1971 mod. med 1300ccm motor. For å få den i topp stand er det en del som må gjøres. bla. litt rustfjærning i kanaler (ikke mye), noen småflekker med rust i lakken som jeg skal fikse opp. panseret er ganske skadet så det må også gjøres noe med, men dette har ikke førsteprioritet siden det bare er en kosmetisk feil... På bildene som er tatt av rusten ser det ut som det er veldig mye rust, men det er ikke så mye i virkeligheten.

Setene som står i den er ganske bra bortsett fra førersetet, er ikke sikker på hva jeg skal gjøre med dette enda..

Motoren går helt fint så den har jeg ikke tenkt til å gjøre noe serlig med, kanskje ha en service på den.

post-97730-1181152010_thumb.jpg

post-97730-1181151879_thumb.jpg

post-97730-1181151927_thumb.jpg

post-97730-1181151985_thumb.jpg

post-97730-1181152035_thumb.jpg

Kommentartråd Boble Worklog

det som må gjøres er:

*Nye tepper (gjort)

*Nytt panser/fikse

*Ta bort rust fra kanaler (gjort)

*Ta bort rust fra Bunnpanne(vindu har stått oppe i regnvær) (gjort)

*Flekklakere der det er rust og flasset av.

*Rustbehandle det som må rustbehandles (gjort)

*Lage hattehylle (gjort)

PS: Oppdateringer kommer etterhvert som det er fremgang på bilen

Endret av mills_kaviar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har fått et lite problem her... bremsene på bilen var veldig dårlige, så jeg tenkte jeg bare trengte og bytte bremsesko på den, men så sjekket jeg bremsevæskebeholderen og den var nesten heeelt tom. kan det være en annen årsak enn lekkarse? også lurer jeg på om de bremseslangene går steder der de er vanskelige å se?

Endret av mills_kaviar
Lenke til kommentar

Oppdatering!

Nå som eksamen endelig er ferdig har jeg rukket å gjøre litt på bilen, idag har jeg konsentrert meg om intreøret, og igår skiftet jeg bremsesko..

post-97730-1182444776_thumb.jpg

Jeg fant et teppe i garasjen som er tatt fra en Bayliner som jeg fant ut passa ganske bra inn

post-97730-1182444811_thumb.jpg

Ble ikke så værst

post-97730-1182444854_thumb.jpg

post-97730-1182444894_thumb.jpg

Det Gummiteppet er det originale som jeg har sprayet med en vinylfornyer, brukte også denne på gummimattene bak.

post-97730-1182444922_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Idag har jeg laget hattehylle til bilen, den er kuttet ut i finér, eller sånn matriale som NEFAB kassene er laget av. denne skal senere trekkes med samme teppe som på gulvet bak. gjøre ikke det før jeg vet hvilke høyttalere jeg skal ha der pga. utskjæring i teppet osv. beklager litt dårlig bilde, det er tatt med mobilen inne i min mørke garasje.

post-97730-1182525156_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kommet så langt at jeg skal begynne å fikse på kanalen som det er rustet hull i.. og jeg lurer på hva som egner seg best bortsett fra sveising, må eventuelt ta det om noen år når kanalen blir verre, for rusten er bare på siden og ikke under. Det jeg har tenkt er enten stål plast, glassfibersparkel, eller kjemisk metall.. noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar

Nå ble jeg usikker her, er det dørstokken som er den bærende kanalen eller er det den som er helt under bilen? dørstokken/varmekanalen er jo en del av karosseriet og da kan det jo ikke være bærende?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...