Gå til innhold

Kutting av heatpipes på P5B


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en top notch NB kjøler jeg vil bruke på mitt P5B Dlx HK. Stock kjølingen av NB er en passiv kjøleribbe med heatpipe som runder CPU og går inn i en annen ribbe ved alle I/O portene. Hvis jeg skal få installert NB kjølern må jeg fjerne stock ribba på NB chippen, men det innebærer å kutte over heatpipen.

 

Er det problemfritt å kutte heatpipen? Hvilken veske finner jeg i røret (regner med det er destillert vann)?

 

post-121116-1181152081_thumb.jpg

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en veske i heatpipes som fordamper og nedkjøles til veske igjen - så et eller annet form for flytende materiale er det inni der.

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tviler på at Asus har laget kjøleløsningen med en slik funksjon..

 

Er det ingen som kan svare meg på om det er problemfritt å kutte heatpipen, muligens en fremgangsmåte? Mener å ha hørt det ikke skulle by på mye problem.

Lenke til kommentar

Jeg kan ta av klumpen som sitter over selve NB chippen superenkelt ved å kappe av de vite springsa den er festa til HK med. Den smale ribba som er ved portene er bare limt på det den kjøler. Mao, tar jeg av ribba over NB chip må den andre ribba av (siden den sitter fast gj. pipen) - det er derfor jeg vil kappe heatpipen.

Lenke til kommentar

Den smale ribba som er ved portene som du kaller det er det varmen fra NB blokka forsvinner. Den kjøler ikke noen andre komponenet så du kan fjerne den vis du skal bytte kjøling på NB.

 

Sitter ikke denne også med noen plastklips så det kan ta av kjøleren komplett uten og kappe. Kan jo være greit og ha denne hel vis du ønsker og montere den tilbake ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...