Fredrik- Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jeg sitter med en top notch NB kjøler jeg vil bruke på mitt P5B Dlx HK. Stock kjølingen av NB er en passiv kjøleribbe med heatpipe som runder CPU og går inn i en annen ribbe ved alle I/O portene. Hvis jeg skal få installert NB kjølern må jeg fjerne stock ribba på NB chippen, men det innebærer å kutte over heatpipen. Er det problemfritt å kutte heatpipen? Hvilken veske finner jeg i røret (regner med det er destillert vann)? Endret 6. juni 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er nokk ikke vann...sansynligvis gass eller olje vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Sikker på at du finner noe inne i Pipen? Finnes det ikke et eller annet feste på kjøleren som gjør at du kan ta den av? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Det er en veske i heatpipes som fordamper og nedkjøles til veske igjen - så et eller annet form for flytende materiale er det inni der. Jeg er ikke sikker, men jeg tviler på at Asus har laget kjøleløsningen med en slik funksjon.. Er det ingen som kan svare meg på om det er problemfritt å kutte heatpipen, muligens en fremgangsmåte? Mener å ha hørt det ikke skulle by på mye problem. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hvorfor må du kappe den pipen? hvis hele kjølern er limt fast så må du bare rive den av, hvis du kapper den så sitter jo fortsatt selve blokka igjen på Nb. hvordan er den kjøleribba festa? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Greia er at hvis jeg tar av hele kjøleren tar jeg også av hva nå enn som kjøles under den andre ribba. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 ja! det var det jeg skulle fram til ''Hvordan er den kjøleribba festa?'' for man skulle jo kunne ta den av eller? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg kan ta av klumpen som sitter over selve NB chippen superenkelt ved å kappe av de vite springsa den er festa til HK med. Den smale ribba som er ved portene er bare limt på det den kjøler. Mao, tar jeg av ribba over NB chip må den andre ribba av (siden den sitter fast gj. pipen) - det er derfor jeg vil kappe heatpipen. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Den smale ribba som er ved portene som du kaller det er det varmen fra NB blokka forsvinner. Den kjøler ikke noen andre komponenet så du kan fjerne den vis du skal bytte kjøling på NB. Sitter ikke denne også med noen plastklips så det kan ta av kjøleren komplett uten og kappe. Kan jo være greit og ha denne hel vis du ønsker og montere den tilbake ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Det er fullt mulig å ta av hele innrettningen. Du sier altså at det ikke er et poeng i å ha kjøling over de komponentene (som det forøvrig er kjølepasta på) ? Fortell meg gjerne hva 'portene' kalles Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 ehhh... sitter ikke den andre kjøleribba over MOSFET? (Spennings regulatorene til prosessoren) Jeg er ikke 100% sikker men mener at den skal kjøle mosfet...'' Bountyhunter Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Har fjernet hele kjøleren, det var null problem, kjøle-tapen under den andre ribba hadde ikke støpt seg etter brikkene den satt på så de vil neppe ha behov for kjøling. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Har også kjørt uten noe som helst (dvs. med vann på nb), ikke noe problem det. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 ok, kanskje jeg som tuller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå