Gå til innhold

Skjermkort for spilling?

Anbefalte innlegg

Hva slags skjermkort bør minst man ha for å spille spill på en laptop?

Det avhenger selvsagt av typen spill, men hva vil akkurat du sette som et minimum for å ha en "spillbar" laptop?

Et spørsmål til: Er det lurt å kjøpe litt eldre modeller for å få bedre ytelse vs pris, eller taper man da mye med tanke på ytelse vs strømbruk/temperatur? M.a.o., brukere nyere skjermkort mindre strøm og utvikler de mindre varme enn eldre modeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett: Hva man har tenkt å spille betyr mye.

For meg handler det ikke bare om hva kortet kan dra i dag, men også hva det kan dra neste år. Når man kjøper bærbar, kan man ikke bytte grafikkort etterhvert som det blir utdatert. Det er derfor viktig at kortet makter å dra også nye spill når de kommer på markedet. I dag ville jeg ikke ha valgt svakere kort enn GF 8600, 7900gs, 7900gtx eller 7950gtx. Kunne jeg vente, ville jeg ha ventet til 8800 kommer til høsten.

Lenke til kommentar

For meg handler det ikke bare om hva kortet kan dra i dag, men også hva det kan dra neste år. Når man kjøper bærbar, kan man ikke bytte grafikkort etterhvert som det blir utdatert. Det er derfor viktig at kortet makter å dra også nye spill når de kommer på markedet. I dag ville jeg ikke ha valgt svakere kort enn GF 8600, 7900gs, 7900gtx eller 7950gtx. Kunne jeg vente, ville jeg ha ventet til 8800 kommer til høsten.

8798814[/snapback]

Geforce 8800M kommer mest sannsynlig bare til å bli levert i 17"-ere da skjermkortet vil være for stort for 15.4" og lavere. Så om man skal ha en 15.4 tommer eller mindre vil det ikke være nødvendig å vente.

Lenke til kommentar

Takker for svar hittil

Hvordan blir det med ytelse vs strömbruk? Går det for det meste på en jevn kurve, eller er det et punkt hvor litt bedre skjermkort tar mye mer ström?

Og er nyere skjermkort bedre på batterilevetid vs ytelse?

Lenke til kommentar
Takker for svar hittil

Hvordan blir det med ytelse vs strömbruk? Går det for det meste på en jevn kurve, eller er det et punkt hvor litt bedre skjermkort tar mye mer ström?

Og er nyere skjermkort bedre på batterilevetid vs ytelse?

8802302[/snapback]

Forskjellen på strømbruk mellom 8400M og 8600M er ikke veldig stor tror jeg. Derimot vil 8800M som kommer til høsten bruke en del mer strøm pga ytelsen og ikke minst størrelsen. Om de nye kortene er noe bedre på srtrømbruk enn de tidligere vet jeg desverre ikke. Men jeg ville tro at de bruker ca like lite strøm som forgjengerne (GO7400 og GO7600).

Lenke til kommentar

8798814[/snapback]

Hei... har dagens "dustespørsmål"... er rekkefølgen du har skrevet skjermkortene også rekkefølgen fra best til dårligst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...