Pronto Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Går å lurer på en flatskjerm. Er det noen døde pixler på disse skjermene lenger ? Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Går å lurer på en flatskjerm.Er det noen døde pixler på disse skjermene lenger ? På jobb har jeg en 17" LCD. Med to dode pixels. Det er fremdeles vanlig med døde pixels. Men jeg har hørt at Philips har innført nulltoleranse for døde pixels. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hvordan ser det ut med døde pixler ? Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 En prikk på skjermen.. Du ser den godt hvis du har en på LCDen din. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 På min Lite-On LitePanel 170 har jeg en død hvit pixel - men den er heldigvis helt oppe til høyre på den meget tynne svarte "ramma" som omgir selve skjermbildet (den er ikke på selve skjermbildet, altså). Denne legger jeg ikke merke til med mindre jeg anstrenger meg for å få øye på den... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 På min LCD: HITACHI Monitor 17"LCD TFT TCO95 Carbon -> CML174SXWB Spesifikasjoner: Farge: Karbon Størrelse: 17" Skjerm: Active Matrix Color TFT Skjermstørrelse: (H) 337.920 x (V) 270.336mm Oppløsning: 1280 x 1024 Pixel pitch: 0.264 x 0.264MM Kontrast forhold: 400:1 Lysstyrke: 260 cd/m2 Horisontal innsynsvinkel: 160° Vertikal innsynsvinkel: 160° Reponstid: tr: 12ms + tf: 4ms Typ Input signal: Analog (D-sub) & DVI Strømforbruk: 48W Fysiske mål: 374 x 394.5 x 204 mm Tilt: 5º (forover) ~ 30º (bakover) Vekt: 5 Kg Har jeg ingen døde pixler. Men dette er en veldig ny modell, kanskje produsentene har blitt mer og mer nøye med dette etter hvert. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Har jeg ingen døde pixler. Men dette er en veldig ny modell, kanskje produsentene har blitt mer og mer nøye med dette etter hvert. Vi får håpe det, døde pixler kan være veldig irriterende. En nedtur å kjøpe en ny skjerm med noe slikt. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Faren min bytta inn sin LCD pga han hadde 3 døde pixler.. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 på en projector vi så film med i musikk så var det en lilla/rosa farget død pixel midt i midt i midt i midten! (ikke helt i midten, men det var neppe mer enn 10 pixels fra eller til) (den fargen som er blandt de 16 primærfargene) ble litt overrasket når jeg så den, men det tyder jo på at teknologien ikke er såå forskjellig fra vanlig skjerm. (fram med lcd-skjermen min, flå av bakflaten og frem med noen halogen 1000W-pærer! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 (den fargen som er blandt de 16 primærfargene) 16 primærfarger. Jaja, man lærer noe hver dag... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Visste ikke at det var 16 primærfarger, men... Da skal jeg gi læreren min på tegnelinja på Røyken videregående juling for å ha feilinformert oss i 2 år... Har forresten ingen døde piklser på min ViewSonic VX800 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis man bruker Ittens fargesirkel, har man 3 primærfarger, rødt, blått og gult, men bruker man NCS systemet har man 4, der regnes grønn også som primærfarge. http://www.lfsform.no/fargebla.html Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Når du har en "lysende" fargekilde er det vel bare tre primærfarger, nemlig rød, grønn og blå. Har du derimot en reflekterende overflate er primærfargene cyan, magenta og gul. Så jeg ville trodd det bare var tre primærfarger på en LCD-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå