Gå til innhold

vekke en maskin fra dvale uten powerknapp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

er det mulig å vekke en maskin fra dvale uten powerknappen?

for eks. med en trådløs mus?

holder på med carputer prosjekt ;)

8798337[/snapback]

det går ikke nei, alle funksjoner som går gjennom windows xp blir slått av hvis dataen er i dvale/slått av

men i ventemodus holder det å trykke på en tast for å få den på igjen...

Lenke til kommentar

Det spørs på BIOS, vel? Jeg har hatt en del maskiner der jeg kan bruke tastaturet til å slå på maskinen..

EDIT: Hvorfor ikke lage en egen knapp for det? :) Er bare 2 pin'er på HK som skal kortsluttes. Trekk en kabel frem og koble den til en bryter :)

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar
Hei,

8798337[/snapback]

Plagdes lenge med at laptop'en min ble vekt av ei Logitech mus. Fikk ordna det via device manager hvor jeg slo av "Allow this device to bring the computer out of standby" som hadde blitt kryssa av via underlige veier. Regner med at om du finner den og setter kryss så har du det du vil ha.

Ligger under power management tab'en på HID-compliant mouse i task managern min.

Men den musa var ikke wireless da. Vet ikke om USB'en kobles ned i dvale slik at mottakern til musa mister strømmen for da er du like langt igjen

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Hei,

8798337[/snapback]

Plagdes lenge med at laptop'en min ble vekt av ei Logitech mus. Fikk ordna det via device manager hvor jeg slo av "Allow this device to bring the computer out of standby" som hadde blitt kryssa av via underlige veier. Regner med at om du finner den og setter kryss så har du det du vil ha.

Ligger under power management tab'en på HID-compliant mouse i task managern min.

Men den musa var ikke wireless da. Vet ikke om USB'en kobles ned i dvale slik at mottakern til musa mister strømmen for da er du like langt igjen

8799740[/snapback]

jeg har ikke noen power management tab i task managern... noen forslag til andre måter jeg kan finne fram?

Lenke til kommentar

Da er det mulig at du må enable strömstyringsmodus i BIOS på maskina, ACPI eller hva det nå enn heter. Da skal vel Windows installere stötte for det og slik at denne muligheten dukker opp for enheter som stötter det, men da gjetter jeg ganske mye :-) Min laptop har ihvertfall alt dette maset enabla som default.

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Da er det mulig at du må enable strömstyringsmodus i BIOS på maskina, ACPI eller hva det nå enn heter. Da skal vel Windows installere stötte for det og slik at denne muligheten dukker opp for enheter som stötter det, men da gjetter jeg ganske mye :-) Min laptop har ihvertfall alt dette maset enabla som default.

-

Per Christian

8803508[/snapback]

hmmm, fant ikke noe i bios. har dell inspiron 8600

Lenke til kommentar
Det er en 8600 jeg har selv faktisk. Vet ikke helt hva annet som kan väre forskjellig. Jeg har en helt vanlig XP professional installert (ikke den som fulgte med) med de driverene som var tilgjengelig på dell downloads.

8811468[/snapback]

rart. jeg får ta å se etter en gang til :) burde vell være der siden du har same maskin. men hva er igrunn sjansene for at du hadde 8600 også :p hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...