bokfinn Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jeg sitter her på studenthybel og har min egen trådløse router som sørger for at maskinen min er på nett, men jeg klarer ikke å finne andre maskiner som er på samme nettverk som jeg er på. Har en Jensen Airlink WBR 6954 hvis det skulle ha noe å si. Har prøvd å koble pcen rett i veggen med kabel, men dette fungerer ikke pga at bo-enheten min er låst til routerens MAC adresse. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å finne andre maskiner på nettverket? (De andre kjører kablet nett i veggen). Endret 6. juni 2007 av bokfinn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 http://www.google.no/search?q=change+mac+address Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Har hørt med de som er systemansvarlige her. De mente at det var routeren min som sperrer noen porter, så da får jeg prøve meg frem og se om jeg får låst opp disse portene som gir LAN tilgang. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis routeren din støtter DMZ, kan du legge IP-adressa til PCen din der. Da skal all trafikk som går til routeren og ikke er forwardet andre steder, havne i PCen din. Den vil dermed også se de andre du er på lokalnett med. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis routeren din støtter DMZ, kan du legge IP-adressa til PCen din der. Da skal all trafikk som går til routeren og ikke er forwardet andre steder, havne i PCen din. Den vil dermed også se de andre du er på lokalnett med. 8852890[/snapback] Har lagt inn DMZ nå, men kan fremdeles ikke finne andre på nettverket. De andre på nettverket bor i andre bygg enn meg og er på andre "routere/switcher", men vi er alle koblet sammen i LAN. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Det er jo ikke sikkert dere ligger i samme subnet, slik at du automatisk vil se maskiner i andre bygg. Sammenlign IP-adressa routeren din får UT mot det vennene dine har på sin PC/ROuter UT (mot veggen). Legg også merke til at hvis de du forsøker å nå også har egen router, må de også putte IP-en til PCen sin i DMZ. Mener også det skal holde og forwarde port 139 hvis routeren ikke støtter DMZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå