Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med lokalnettverk via Wifi i Studby

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her på studenthybel og har min egen trådløse router som sørger for at maskinen min er på nett, men jeg klarer ikke å finne andre maskiner som er på samme nettverk som jeg er på.

Har en Jensen Airlink WBR 6954 hvis det skulle ha noe å si.

Har prøvd å koble pcen rett i veggen med kabel, men dette fungerer ikke pga at bo-enheten min er låst til routerens MAC adresse.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å finne andre maskiner på nettverket?

(De andre kjører kablet nett i veggen).

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis routeren din støtter DMZ, kan du legge IP-adressa til PCen din der. Da skal all trafikk som går til routeren og ikke er forwardet andre steder, havne i PCen din. Den vil dermed også se de andre du er på lokalnett med.  :thumbup:

8852890[/snapback]

Har lagt inn DMZ nå, men kan fremdeles ikke finne andre på nettverket.

De andre på nettverket bor i andre bygg enn meg og er på andre "routere/switcher", men vi er alle koblet sammen i LAN.

Noen andre tips?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert dere ligger i samme subnet, slik at du automatisk vil se maskiner i andre bygg. Sammenlign IP-adressa routeren din får UT mot det vennene dine har på sin PC/ROuter UT (mot veggen). Legg også merke til at hvis de du forsøker å nå også har egen router, må de også putte IP-en til PCen sin i DMZ. Mener også det skal holde og forwarde port 139 hvis routeren ikke støtter DMZ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...