marcus Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hadde problemer med brenninga når brenneren sto som master, leste på plextor siden at jeg muligens måtte flytte jumperen bakpå brenneren til DMA for å få oppgradert firmwaren på spilleren. Dette stemte, prøvde å brenne en cd når jumperen fortsatt sto på DMA, da fungerte alt helt perfekt. Hva kan dette skyldes??? Har en Plextor 40X cd-rom som jeg kjører som master, men det skal vel ikke innvirke på IDE brenneren?? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 kanskje det har vært noe bios kluss? jeg har aldri stilt inn dma på selve brenneren. Jeg har kun gjort dette innpå windows og biosen. der kan du sette på høyeste hastighet osv.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hadde problemer med brenninga når brenneren sto som master, leste på plextor siden at jeg muligens måtte flytte jumperen bakpå brenneren til DMA for å få oppgradert firmwaren på spilleren. Dette stemte, prøvde å brenne en cd når jumperen fortsatt sto på DMA, da fungerte alt helt perfekt. Hva kan dette skyldes??? Har en Plextor 40X cd-rom som jeg kjører som master, men det skal vel ikke innvirke på IDE brenneren?? Hvilken feilmelding får du når du skal oppgradere firmware? Normalt sett så disabler firmware-programmet DMA-mode'n for deg. Hvis ikke å kan du disable dma her: Lenke til kommentar
marcus Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 gjør det noe om jumperen står på DMA? Hva vil det egentlig si? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 gjør det noe om jumperen står på DMA? Hva vil det egentlig si? DMA (Direct Memory Access). Denne artikkelen vil gi deg mere info om hva DMA er. Og ja, la jumperen stå på DMA, det gir absolutt best ytelse. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå