Gå til innhold

12V2 fungerer ikke...


Anbefalte innlegg

hei! Trengte litt mer guffe til stereoanlegget enn den gamle strømforsyningen (PC) klarte å gi. Gikk så i innkjøp av et Fortron/Source, 300W.

Når jeg trodde jeg hadde lasta den som beskrevet hadde den fortsatt slike ulsastete symtomer når jeg starter den. Den kutter ut direkte!

Jeg lurer rett og slett på om ikke 12V2 (gul/svart) ikke fungerer uten at den gis signaler for det... Noen som vet om Grå, brun eller blå ledning kan ha noe med det?

 

Takk på forhand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med hårek hvorfor ville noen bruke en PSU til datamaskinen til stereoen.

Og du vill vel ikke få noe mere ut av 12v uansett om du kjøpte en 700w PSU uansett eller?

 

PS:kan hende jeg tar feil så jeg beklager det om noen kommer med noe som motsier det siste jeg sa.

Lenke til kommentar

Takk, men skjønner at ingen har løsningen på problemet. Kluet er at jeg har en bra bilforsterker stående, ikke så effektsterk, men absolutt ikke øm på strøm. (ordrim)

 

Dette fungerte strålende med min gamle 5amp strømforsyning og nå som jeg kjøpte meg en billig stømførsyning med 2x16amp skulle dette kunne gjøre susen.

Hvor mye koster en 12v-sforsyning som man kan trekke 16 amp fra tror dere?

 

Så jeg hadde bare ett spøsmål...

Lenke til kommentar
Enig med hårek hvorfor ville noen bruke en PSU til datamaskinen til stereoen.

Og du vill vel ikke få noe mere ut av 12v uansett om du kjøpte en 700w PSU uansett eller?

 

PS:kan hende jeg tar feil så jeg beklager det om noen kommer med noe som motsier det siste jeg sa.

8799623[/snapback]

 

Stemmer forresten det med 700w-tanken din, det er jo bare 12v som gjelder...

Så at min 300w ga den samme 12v strømmen som flere 450w'ere!

Lenke til kommentar
hei! Trengte litt mer guffe til stereoanlegget enn den gamle strømforsyningen (PC) klarte å gi. Gikk så i innkjøp av et Fortron/Source, 300W.

Når jeg trodde jeg hadde lasta den som beskrevet hadde den fortsatt slike ulsastete symtomer når jeg starter den. Den kutter ut direkte!

Jeg lurer rett og slett på om ikke 12V2 (gul/svart) ikke fungerer uten at den gis signaler for det... Noen som vet om Grå, brun eller blå ledning kan ha noe med det?

 

Takk på forhand

8797812[/snapback]

 

Svarer like godt på meg selv jeg.

Fant nemlig ut av problemet.

 

"brown is 3.3V dc sense" - skal altså kobles ikk på 3,3V kretsen for at strømføsyningen skal fungere...

 

Forresten kan jeg ikke si noe på noe galt om løsningen!

Koblet til både gamle CD'spilleren og forsterkeren til bilen.

Spenningen er ikke helt optimal, men hva forlanger man for 250kr? og... trenger man mer enn 12.1-11.9V når forsterkeren takler det uten problemer?

:thumbup:

 

Anbefaler å dra fram mange gamle strømforsyninger;)

Endret av Zn00z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...