philrupp Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hvordan går man fram for å justere tenninga på en bil? Regner med at det må gjøres i og med at det er byttet fordeler på bilen. Dette er en Micra 95-mod. Endret 6. juni 2007 av philrupp Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har du byttet hele fordeleren, med tannhjulet og alt? Eller bare lokket? Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hele fordeleren. Ellers hadde jeg ikke villet justert tenningen. Det jeg lurer på er hvordan jeg bruker en tenningsinnstillingslampe. Er det likt uavhengig av bil? Endret 6. juni 2007 av philrupp Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) For å stille et annet spørsmål da: Er det nødvendig å justere tenningen? Hva med å bare justere selve fordeleren? Motoren går fint på tomgang og fusker ikke. Endret 11. juni 2007 av philrupp Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Må kanskje fininnstilles, selv om den går bra på tomgang kan det være at den drikker mer suppe eller går litt dårligere Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 skal prøve å forklare så godt som mulig punktvis hvordan du justerer tenninga på en vanlig fordeler med stifte tenning. 1. Bla opp i verkstedhåndbok og finn ut hva statisk tennings skal være. 2. Sett veiva i den posisjonen du fikk oppgitt i punkt 1. 3. Løsne skruen som holder fordeleren slik at du kan vri den rundt. 4. Finn fram prøvelampe og sett den på stiftene og vri fordeleren til prøvelampa lyser. 5. Akuratt der den tenner lyset, vil coilen indusere høyspenning. strm skruen når du har funnet punktet der prøvelampa lyser. 6. Sett på tenningslampe og kontroler at tenninga blir justert av sentrifugalregulator og vakumregulator etter turtall og belastning i henhold til verkstedhåndbok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå