Gå til innhold

modd xbox controll til linux?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Eg har en xbox kontroll som er modda til å funke med pc den funker på xp.

link til driver:

http://sourceforge.net/projects/xboxhid/

 

http://www.llamma.com/xbox/Archive/xbcd.htm

 

men det er kun for windows.

 

har leita etter en til linux driver till den men fant det ikkje, vet noen om en?

eller kan noen lage en?

er det vanskelig og lage en driver til linux for controllen?

 

sykt greit og ha til spill og så hadde eg et program(driver) som gjorde at eg kunne styre musen med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du aldri har programmert før kan du nok glemme å starte direkte å en kernel modul til linux.

Du må nesten satse på det finnes noe ferdig, jeg har ikke søkt.

Hvis det finnes, er jo alt bra.

Meeeen dette er jo et MS produkt da, så jeg ser egentlig ikke at noen som driver med linux kunne tenke seg å skrive en driver for den kontrollen.

 

Kanskje det finnes noe generisk, vanskelig å si.

Det går via USB?, I såfall må du først lese på usb-modulen for å så ha/lage noen dokumentasjon på kontrollen.

Hvordan chippen i controllen virker, har du dette burde det ikke være så vanskelig å lage en driver.

(Sett at du kan C, kanskje litt ASM? Mener C er nok)

Lenke til kommentar
Hvis du aldri har programmert før kan du nok glemme å starte direkte å en kernel modul til linux.

Du må nesten satse på det finnes noe ferdig, jeg har ikke søkt.

Hvis det finnes, er jo alt bra.

Meeeen dette er jo et MS produkt da, så jeg ser egentlig ikke at  noen som driver med linux kunne tenke seg å skrive en driver for den kontrollen.

 

Kanskje det finnes noe generisk, vanskelig å si.

Det går via USB?, I såfall må du først lese på usb-modulen for å så ha/lage noen dokumentasjon på kontrollen.

Hvordan chippen i controllen virker, har du dette burde det ikke være så vanskelig å lage en driver.

(Sett at du kan C, kanskje litt ASM? Mener C er nok)

8800848[/snapback]

 

ja den går via usb men eg kan ikkje noe programmering bortsett fra litt html.

Men eg lurte litt på om eg skulle bygynne å lære et programmerings språk.

ka språk er å annbefale til nybegynnere i programmering?(sikkert litt smak og behag men greitt og høre ka meninger folk har)

Lenke til kommentar

Xbox-kontroller fungerer helt fint i GNU/Linux. Jeg har gode erfaringer med slike i både Ubuntu og Debian, ved hjelp av xpad-driveren, som er med i kernelen deres. Dvs. at du bare plugger kontrollen i en USB-port, og den fungerer uten noe kluss. Xbox-Linux har jo jobbet veldig mye med dette, så det skulle bare mangle at kontrollen ikke var støttet! Dog blir skulderknappene gjenkjent som aksler, men det er vel ikke så farlig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...