Gå til innhold

RMA eller manglende levering med alternativ adress

Anbefalte innlegg

Jeg har nå for andre gang (hos 2 forskjellige nettbutikker) hatt en sak hvor jeg skulle ha noe levert som ikke var en bestilling.

Kort forklaring:

Webshop 1:

Jeg bestiller en del deler fra en webshop og oppdager store mangler i ordren. Jeg ber de sende de resterende varene til meg. Adressen i kundeforholdet mitt var min folkeregistrert adresse, leveringsadressen på min ordre var hybeladressen min. Hvor ender mine manglende varer? Jo, adressen i kundeforholdet.

Webshop 2:

Denne her er faktisk verre!

Jeg kjøper en vare som ikke fungerer 100%. Jeg returnerer produktet for garantirep. I RMA-forespørselen blir jeg spesifikt bedt om returleveringsadresse. Jeg oppgir her hybeladressen min. Jeg får returordrebekreftelse hvor jeg ser at leveringsadressen er adressen i kundeforholdet (altså min folkeregistrerte). Innen 10 minutter etter å ha mottatt denne sender jeg en mail hvor jeg påpeker dette (~12:00-tiden), kl. 16:30 ringer jeg kundeservice hvor jeg får beskjed om å se bort ifra denne bekreftelsen og at varen blir sendt til adressen jeg har oppgitt. Jeg spør etter pakkenummer og det kan jeg ikke få da pakken ikke er sendt. Ny dag kommer og jeg får sendingsbekreftelse, også denne sier at den blir sendt til min folkeregistrerte adresse. Innen 2 minutter etter at jeg har mottatt denne mailen ringer jeg på nytt kundeservice og får beskjed om at pakken er blitt sendt til min folkeregistrerte adresse og at den allerede er på vei ut og ikke kunne stoppes.

Mitt store spørsmål er egentlig, er det noen her som har opplevd at en webshop ikke konsekvent benytter seg av adressen i kundeforholdet? Eneste grunnen til at jeg har oppgitt min folkeregistrerte adresse i kundeforholdet er at jeg har mistet 2 pakker tidligere ved at jeg hadde byttet hybel og glemt å endre adressen i kundeforholdet mitt. (Jeg vet dette er min egen feil, men det er en grunn til at jeg ikke har hybeladressen min i kundeforholdet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at det en svakhet i systemet.

Og når de skal sende deg en vare, så finner de kun frem opplysningene som er registrert på deg. Men i det siste tilfellet når du til og med ringte for å fortelle om adressen, så syns jeg at det er rart at de ikke fikk notert opp din nye adresse.

Men de ansatte har det det sikkert ganske hektisk, så feil kan som sagt skje.

Du kan også endre adressen din på posten, og folkeregisteret, og flytte tilbake når du er ferdig med skolen.

Men når jeg f.eks bestiller en vare på komplett.no, så spør de meg om hvor adressen skal sendes, der jeg evt må skrive inn ny adresse, eller bruke den registerte adressen. Har ikke Netshop adressebekrefting?

Lenke til kommentar
Jeg tipper at det en svakhet i systemet.

Og når de skal sende deg en vare, så finner de kun frem opplysningene som er registrert på deg. Men i det siste tilfellet når du til og med ringte for å fortelle om adressen, så syns jeg at det er rart at de ikke fikk notert opp din nye adresse.

Men de ansatte har det det sikkert ganske hektisk, så feil kan som sagt skje.

Du kan også endre adressen din på posten, og folkeregisteret, og flytte tilbake når du er ferdig med skolen.

Men når jeg f.eks bestiller en vare på komplett.no, så spør de meg om hvor adressen skal sendes, der jeg evt må skrive inn ny adresse, eller bruke den registerte adressen. Har ikke Netshop adressebekrefting?

8810388[/snapback]

Jeg ønsker ikke å endre folkeregistrert adresse pga de relativt hyggelige skattefordelene det gir med å jobbe i en annen kommunen enn den man "bor" i. For min del så er dette såpass mye at jeg fortsatt tjener på det selv om jeg må kjøre hjem for å hente ting en gang i blandt. Hos Posten har jeg til enhver tid registrert 2 adresser, min folkeregistrerte og hybeladressen min.

Når du snakker om leveringsadresse, hos webshop #2 så oppga jeg denne til å være der jeg bor nå, men de ignorerte denne helt. Hos den første webshopen fikk jeg aldri spørsmål som slikt siden jeg kun mailet de og informerte de om at ordren var ikke komplett levert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...