Gå til innhold

Tar 2min å koble opp...

Anbefalte innlegg

Etter jeg har restarta eller Starta maskinen bruker den to år(1-2min) fra jeg trykker på Connect knappen til vinduet kommer opp.

Tar like lang tid å restarte i starten......

Senere går alt normalt.

Bruker XP PRO SP1

XP2000+

Gainward Geforce 4400

256DDR PC2700

Bruker Nye Online ADSL, som krever Passord for å logge seg på....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert pga den integrerte brannmuren...du kan bare disable den på selve oppkoblinga, men det e rikke helt å anbefale i disse dager...du kan jo prøve og se om det er det i hvertfall...Hvis det var internett du mente da hehe...

Har du virus scanner eller sånnt på så kan det meget mulig også være det som holder tilbake...

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at det tar litt tid for XP kommer seg skikkelig i gang. tiden varierer litt hos meg, men av og til kan det ta litt over et min. Nå har ikke jeg pålogging med brukernavn, men regner med at forsinkelsen er at du han mange program som er i oppstarten. feks virus program og andre små programmer som legger seg i taskbar'en

Lenke til kommentar

1. Legg inn fast ip-adresse på nettverkskortet ditt. Dette skulle fikse at det tar "to år" å connecte/restarte/starte opp maskinen.

2. Du kan vel stille oppkoblingen inn slik at den husker brukernavn og passord. I tillegg kan du legge selve oppkoblingen i oppstartselementer, da vil du være på nett i det du starter maskinen.

Lenke til kommentar
1. Legg inn fast ip-adresse på nettverkskortet ditt. Dette skulle fikse at det tar "to år" å connecte/restarte/starte opp maskinen.

2. Du kan vel stille oppkoblingen inn slik at den husker brukernavn og passord. I tillegg kan du legge selve oppkoblingen i oppstartselementer, da vil du være på nett i det du starter maskinen.

Kan bekrefte at den måten fungerer siden jeg hadde det samme problemet før.

Hvordan gjør jeg slik at pc'en er på nett når jeg slår den på? Kan noen lage en kort liten guide med XP home?

Lenke til kommentar

Sitter ikke foran min egen pc akkurat nå, men jeg skal forsøke:

Du har allerede en broadbandconnection, denne finner du igjen under settings --> network connections --> høyreklikk den connection som du bruker og velg properties --> velg arkfanen options, under den finnes flere alternativer for avhuking, bl a "show progress when connecting", "ask for username/password" eller noe lignende. Sørg for at disse ikke står avhuket. Trykk OK.

Kopier deretter connection og lim den inn under programs --> startup i oppstartsmenyen. Neste gang du starter pc'n, kobler nettet seg opp automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...