Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken moped går best?


Anbefalte innlegg

Nei, ingen gjør over 100 på sletta uplombert eller med effektanlegg, da skal det være jæævlig gode værforhold iallefall.

 

Yamaha Driter har Am6 maskin, av de nye modellene og går liksom som feks Reiju, nemlig 90km/t med eff.anlegg

8797818[/snapback]

en kompis får sin uplombert i 90 og yamaha er ikke drit.. heller drit bra :p min går 105 med effektanlegg å drev..

8892775[/snapback]

den går ikke i 105, men viser det, min går nok heller ikke i 90 selv om den viser det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. :blush:

 

jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped..

hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg?

 

jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. :hmm:

 

er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe :innocent:

 

takk..

8797372[/snapback]

 

Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg.

Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t.

 

De fleste r-mopeder har samme motor (AM6)

8814642[/snapback]

HA HA! Bullshit. Vet om en Rx som ble målt med GPS til 140kmt, den hadde BLODTRIM. Bytta tenning +++ Fult TP kit. Aldri om din Am6 motor med effektanlegg gjør 120. Just forget it.

 

Gikk fra 1.5HK til 11.5hk? Unnskyld, men hva har du fått i deg? En AM6 motor med FP eksos ( altså uplombert orginal eksos ) er oppgitt fra fabrikk til 7hk på veiva, kanskje 4 på bakhjulet. MEner du helt seriøst at ved å dytte på et effektanlegg får du hele 7.5 hk mer effekt på bakhjulet?

Gå å les litt harde fakta, for det der er det dummeste jeg har hørt på lenge.

8894752[/snapback]

 

Hei Scoot.

 

Har nå vært i kontakt med Ed Cook i AF1 Racing.com

Forhørte meg der om det vi har diskutert.

 

Fikk tilbakemelding fra Ed per. mail at med standard motor + effektanlegg samt 2 tenner mer på drevet foran på en orginal Aprilia RS50 2003 mod., kunne jeg forvente meg en hastighet på mellom 105-110 km/t.

 

Når det gjaldt antall HK så var det heller ikke urimelig det jeg har skrevet tidligere. Ed kunne underskrive på at disse syklene kunne man få opp i 20 HK uten problemer. Han la også da til at levetiden på den sykkelen han hadde hatt i over 20HK bare varte i 4 timer.

 

Nevner et eksempel til. Har hatt en Suzuki TS50X før jeg skaffet meg Apriliaen min. Den monterte jeg på en 66ccm trimsylinder, større forgasser og powerfilter og den ble målt til 14HK!

 

Har lagt merke til at du har kommet med uttalelser andre steder her på forumet når det gjelder Aprilia i 125ccm klassen, der du blåser av at du kan få en Aprilia 125ccm i 180km/t. Dette har faktisk jeg og andre sett selv så jeg syns du skal være litt mer ydmyk.

 

Ikke alle som kommer med uttalelser om dette her på forumet er så barnslige og umodne at de skriver vrøvl for alltid å være litt bedre enn alle andre.

Enig at noen kan være det, men for guds skyld, ikke skjær alle under samme kniven.

Lenke til kommentar
ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. :blush:

 

jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped..

hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg?

 

jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. :hmm:

 

er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe :innocent:

 

takk..

8797372[/snapback]

 

Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg.

Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t.

 

De fleste r-mopeder har samme motor (AM6)

8814642[/snapback]

HA HA! Bullshit. Vet om en Rx som ble målt med GPS til 140kmt, den hadde BLODTRIM. Bytta tenning +++ Fult TP kit. Aldri om din Am6 motor med effektanlegg gjør 120. Just forget it.

 

Gikk fra 1.5HK til 11.5hk? Unnskyld, men hva har du fått i deg? En AM6 motor med FP eksos ( altså uplombert orginal eksos ) er oppgitt fra fabrikk til 7hk på veiva, kanskje 4 på bakhjulet. MEner du helt seriøst at ved å dytte på et effektanlegg får du hele 7.5 hk mer effekt på bakhjulet?

Gå å les litt harde fakta, for det der er det dummeste jeg har hørt på lenge.

8894752[/snapback]

 

Hei Scoot.

 

Har nå vært i kontakt med Ed Cook i AF1 Racing.com

Forhørte meg der om det vi har diskutert.

 

Fikk tilbakemelding fra Ed per. mail at med standard motor + effektanlegg samt 2 tenner mer på drevet foran på en orginal Aprilia RS50 2003 mod., kunne jeg forvente meg en hastighet på mellom 105-110 km/t.

 

Når det gjaldt antall HK så var det heller ikke urimelig det jeg har skrevet tidligere. Ed kunne underskrive på at disse syklene kunne man få opp i 20 HK uten problemer. Han la også da til at levetiden på den sykkelen han hadde hatt i over 20HK bare varte i 4 timer.

 

Nevner et eksempel til. Har hatt en Suzuki TS50X før jeg skaffet meg Apriliaen min. Den monterte jeg på en 66ccm trimsylinder, større forgasser og powerfilter og den ble målt til 14HK!

 

Har lagt merke til at du har kommet med uttalelser andre steder her på forumet når det gjelder Aprilia i 125ccm klassen, der du blåser av at du kan få en Aprilia 125ccm i 180km/t. Dette har faktisk jeg og andre sett selv så jeg syns du skal være litt mer ydmyk.

 

Ikke alle som kommer med uttalelser om dette her på forumet er så barnslige og umodne at de skriver vrøvl for alltid å være litt bedre enn alle andre.

Enig at noen kan være det, men for guds skyld, ikke skjær alle under samme kniven.

8902623[/snapback]

 

Problemet med nivået på dette forumet er at mange tror sykkelen deres kan fly, de tror de får uvinnelige HK ved å montere en hyper-racing sylinder og et effektanlegg. De fleste aner vel sansynligvis ikke hva squish er engang.

 

Det med rs 125ccm og 180kmt, så er det mange som har klart den biffen på speedometer. Hittil har jeg ikke sett noen som har fått det på GPS. Og som jeg har nevnt tidligere går en Rs250 med 60hk ( også 2takt ) i kanskje 210kmt på en god dag. ( det er nesten 30hk forskjell på syklene, you get my point ).

 

170 går, 180 er oppnåelig med grom trim ( VHM topp og stempel, r-cdi ++ ). 190+ ( som mange sier er mulig ), nei, det tror jeg ikke på for noe i verden. Filmbevis med GPS, i så fall. Og drevinga er jo da så tung at det ikke er gøy i det hele tatt.

Selv har jeg sett en KTM 125 exc passere 160, så jeg tviler ikke det minste på at du skal få en RS i 180. Det jeg sa i mot var at den gikk i 170-180 ved å bytte CDI og sette på et effektanlegg.

 

 

20hk i en mopedmotor er mulig, også mer, men ikke av mannen i gata, og som du selv sier, den varer i 4 timer. De som kjøper full bidalot, simonini, hebo osv får god kraft, men jeg er 90% sikker på at de ikke overskrider 20hk. For det er vanskelig, og du må være nøye og ha god presisjon. Er ikke en mann som står å tuner bidalot sykkelen f.eks, det er et helt TEAM som har pressa ut 26hk av den ,og da er alt PERFEKT.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Fjerner du plomba går mopeder flest i 75km/t. Ingen såm går i 100 eller 90! :!:

8808455[/snapback]

jeg kjøpte meg en Motorhispania RYZ 06.modell, og fjernet plomba å byttet dyse å da gjør den 95+ :thumbup: for de som ikke vet det så er motorhispanias nye modeller laget for å gjøre 95 i spania og der de blir laget. de blir bare plombert her i norge pga. norges idiotiske lover..!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sånn kawa skal jeg ha når jeg blir stor om det ikke blir en Suzuki tradisjon og heller kjøpe GSXR da men :blush:

 

men nå må vi holde oss ON-TOPIC, saken gjelder moped, og hvem som går best, jeg har troen på aprilia med effektanlegg, og motorhispaniaene.

Lenke til kommentar
Fjerner du plomba går mopeder flest i 75km/t. Ingen såm går i 100 eller 90! :!:

8808455[/snapback]

jeg kjøpte meg en Motorhispania RYZ 06.modell, og fjernet plomba å byttet dyse å da gjør den 95+ :thumbup: for de som ikke vet det så er motorhispanias nye modeller laget for å gjøre 95 i spania og der de blir laget. de blir bare plombert her i norge pga. norges idiotiske lover..!

8941179[/snapback]

 

Så Spania er ikke medlem av EU? Hvordan kan du da forklare at jeg snakket med en spanjol jeg kjenner, som forteller at politiet/vegmyndighetene stopper og avskilter mopeder for tiden? Han fortalte at skiltene lå i bunkevis der de sto og kontrollerte.

 

Greit nok at de ikke har brydd seg med det, men ting forandrer seg.

Lenke til kommentar

altså. denne diskusjonen er død.

 

det enkleste svaret her er engentlig alle racing sykler med AM6 eller derbi , siden de har bedre aerodynamik en crossere . men det dere da ikke helt inser er at nesten alle mopeder bruker lik motor , med noen få untak . å de motorene som blir brukt der er stort sett ganske like .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pluss at noen ma man dyse opp og bytte drev pa ellers kan man som regel bare slenge pa effektanlegg, men tenk da en Derbi GPR som settes pa effektanlegg for forste gang uten og dysa opp med drev byttet og allt mulig... Den er jo sprek og har god motor og som Evil-Duck sier sa mener jeg det samme er riktig pluss min mening i dette innlegget.

 

Sier bare at mopedene med racing/aerodynamikk og AM6 motor gar best mot andre stilmerker, bade plombert, uplombert og effektanlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...