greiven Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvilket drev bør jeg ha på en Yamaha DT for å få den aks-drevet? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Spørs på hva du har bak. Spørs om du har noe mer trim Spørs om du vil nå fort opp i fart eller få den sterk Når jeg hadde trimmern hadde jeg så lav dreving at jeg bare brukte 4/6 gir, 0-100 gikk på under 10`ern tror jeg, gikk ganske bra Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg med min Derbi GPR (orginal) og en venn med hans sykkel kjørte drag race. 100meter elns. Han vant, Var 3 m forann meg Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped.. hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg? jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe takk.. 8797372[/snapback] Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg. Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t. De fleste r-mopeder har samme motor (AM6) Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 fleste r-sykler?:S Nesten alle sykler fra tidligere er AM6 utenat suzuki og derbi osv.. Men nå så kommer jo de fleste inn med derbi motor istede. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 hmm gamle DTen som kanskje gjorde 97. det var nemmelig en DT som gikk + 95 - uplombert.. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 kanskje da RS e tingen! men er mer ute etter SM Tarder jeg da (de som tok den da.. ) så er Yamaha DT50x noe og ta seg på? plombe.. bytter te effektannlegg.. CDI RPM sperra, kan jeg sikkert gå te forhandler og få fixa.. dyse 78-80 ca.. drev.. 14-52 er jo klassiker.. men selve var at går den DT50x sånn nogenlunde bra med effektannlegg, drev, dyse? noen som har den som vet mer? GPR går visst i 100 på flat mark og kun effektannlegg byttet (synd jeg er mer inn for SM da.. ).... Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. 8819019[/snapback] jeg skal nok gå for derbi da ja.. en DRD Racing SM, tar den om jeg ikke får tak i Limited`n.. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. 8819019[/snapback] Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. 8819019[/snapback] jeg skal nok gå for derbi da ja.. en DRD Racing SM, tar den om jeg ikke får tak i Limited`n.. 8824983[/snapback] er jo egentlig ikke no vits å trimme så fært, ikke i norge hvertfall! er jo bare purk og maks 80km/t veier rundt omkring. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Er bare tatt plomba på den, kommer til og bli effektanlegg siden. Noen som vet hva som er bra for aks-drevet da? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Speedometer på mopeder viser ofte feil i stor fart. Speedo fart: 110 Ekte fart: 95 Man kan aldri stole på noe annet en evt GPS. En uplombert derbi med 13_52 drev vil ca gjøre 80-85km/t avhengig av forhold. En derbi med effektanlegg og samme dreving kan gjøre 90km/t. Ingen mopeder som klarer 120 med effektanlegg. Da må såfall den ha 10'drev forran og 10'drev bak Haha. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Speedometer på mopeder viser ofte feil i stor fart. Speedo fart: 110 Ekte fart: 95 Man kan aldri stole på noe annet en evt GPS. En uplombert derbi med 13_52 drev vil ca gjøre 80-85km/t avhengig av forhold. En derbi med effektanlegg og samme dreving kan gjøre 90km/t. Ingen mopeder som klarer 120 med effektanlegg. Da må såfall den ha 10'drev forran og 10'drev bak Haha. 8874326[/snapback] Ville ikke vært så påståelig hvis jeg var deg, bare et tips. Flere jeg kjenner har hatt mopedene sine i mellom 100-120 km/t bare med effektanlegg, større dyse og drev som avviker fra normalen. Det er sant at speedometerene på mange mopeder/scootere viser feil jo fortere du kjører, men noen av de jeg kjenner inkl. meg har testet sykkelen i benk for effekt og med GPS og ved siden av bil for å se hastighet! OBS! Har da ikke ligget i dragsuget på bilen, nei. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ? Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei. Ikke på natta engang. Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2. Endret 17. juni 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ? Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei. Ikke på natta engang. Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2. 8879705[/snapback] Stemmer nok det. Man har ikke sjans. Da må man kjøre et sted det ikke er luftmotstand. Månen? Tror ikke det. Luftmotstand får man alltid og sånn er det bare. Man får ikke en 50ccm med effektanlegg oppi 120. Den eneste måten måtte vært at drevinga var 50 foran og 10 bak. Forså og bli trekt av bil opp til 80 også begynne for egen maskin! Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ? Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei. Ikke på natta engang. Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2. 8879705[/snapback] Størrelsen kan faktisk variere fra motor til motor. Min Aprilia ble målt i benk før effektanlegg med 1.5HK. Med effektanlegg påmontert målte den 11,5Hk. Det er tydelig at du og jeg har hatt veldig forskjellige erfaringer med mopeder. Trådstarter ville ha erfaringer og det jeg har kommet med over er min erfaring. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du får ikke en moped med kun effektanlegg over 100 i ekte fart om du fortsatt skal ha noe som helst aks igjen. Greit nok at du klarer 120 på speedo, men da bruker du faen med 2 minutt opp til den farten, og det blir jo bare vekkastet. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 exo : Selv om du setter en lav utveksling så vil ikke motoren klare å dra ut det. Hvis mopeden din ble målt til 11,5HK ved hjula, kunne jeg tenkt meg å slenge på trimsylinder samt andre godsaker og målt Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nei, ingen gjør over 100 på sletta uplombert eller med effektanlegg, da skal det være jæævlig gode værforhold iallefall. Yamaha Driter har Am6 maskin, av de nye modellene og går liksom som feks Reiju, nemlig 90km/t med eff.anlegg 8797818[/snapback] en kompis får sin uplombert i 90 og yamaha er ikke drit.. heller drit bra min går 105 med effektanlegg å drev.. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped.. hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg? jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe takk.. 8797372[/snapback] Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg. Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t. De fleste r-mopeder har samme motor (AM6) 8814642[/snapback] HA HA! Bullshit. Vet om en Rx som ble målt med GPS til 140kmt, den hadde BLODTRIM. Bytta tenning +++ Fult TP kit. Aldri om din Am6 motor med effektanlegg gjør 120. Just forget it. Gikk fra 1.5HK til 11.5hk? Unnskyld, men hva har du fått i deg? En AM6 motor med FP eksos ( altså uplombert orginal eksos ) er oppgitt fra fabrikk til 7hk på veiva, kanskje 4 på bakhjulet. MEner du helt seriøst at ved å dytte på et effektanlegg får du hele 7.5 hk mer effekt på bakhjulet? Gå å les litt harde fakta, for det der er det dummeste jeg har hørt på lenge. Endret 19. juni 2007 av scoot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå