Nils-H Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei Jeg opplevde i går at mobilen min etter å ha satt den til lading ikke helt fungerte som den skulle, det eneste den gjorde uansett hva var å blinke hvitt på skjermen. Ingen funksjonabel mobil med andre ord. Det var en K750i og jeg dro til Telebutikken på Oslo City hvor jeg kjøpte den og leverte den inn pga at den ikke virket. Men, etter å ha lest garantien og diverse annet, så begynner jeg å bli litt bekymret for om de kan mene at det er min feil at den er endt opp slik den er. I tillegg til at kanskje garantien er brutt. Fysiske feil/mangler: Den har en litt stygg bulk på batteridekselet/over rammen nederst på mobilen etter at jeg mistet den. Dette har derimot ikke påvirket mobilen på noen måte, men det bidrar jo med å gi et litt dårlig førsteinntrykk. Det er diverse små riper og hakk på skillet mellom mobilrammen og dekselet ettersom jeg har åpnet den 3 ganger for å ta ut støv og fikse joysticken. Det mangler en siste skrue til å ta av bakdekselet ettersom jeg mistet skruen ned i tastaturet Psykiske(?)/firmware og innhold: Den er flashet til en W800i med diverse patcher lagt til for å utføre diverse saker som ikke var mulig slik den var da den ble kjøpt. Jeg har debrandet den, dvs fjernet netcom-innholdet og operatørlogoen, men ikke fjernet operatørsperren. Diverse endringer på menyen og andre interne filer og instillinger. Etter at jeg oppdaget feilen med mobilen prøvde jeg å reflashe mobilen med en modifisert W800i firmware som jeg brukte sist gang. Men mobilen fungerte fremdeles ikke, så jeg brukte SEUS til å oppdatere/reparere mobilen min. Den skal ha fungert og blitt ferdig, så mobilen ble med andre ord nok gjort om til en K750i igjen. Men dette hjalp heller ikke så jeg sendte den som sagt til reparasjon i dag morges. Står at jeg må betale 390kr i gebyr hvis den ikke er slik den burde være (at jeg selv har ødelagt den eller slitt den ut). Så jeg lurte på om noen av feilene er nok til at de sier det er min skyld? Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du har gjort så mye med mobilen og spør om hjelp?? aiai... De kan nok påstå at du har fiksa på den og sånt. Men det står vel ingen steder at det ikke er lov å fikse litt på mobilen sånn? Og det hadde ingen direkte grunn til at mobilen klikka. Så skulle anta at det ikke skulle være noe problem. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 K750'n er sånn! Hadde en jeg også. Men nå er den død, av samme grunn! Blinka hvit/svart, plutselig en dag var den død. Kan også nevne at den har blitt kraftig torturert Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Tror nok du må bite i det sure eplet. Lenke til kommentar
Nils-H Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 For, jeg kan jo faktisk eliminere alle mulige påstander om at det er min feil. Siden jeg oppdaterte den med SEUS så er den på sett og vis en god gammel K750i igjen. Alle patcher er med andre ord borte. Og innholdsmessig så er det vel ikke deres ansvar eller rettighet å sjekke om jeg har alt Netcom innholdet på mobilen. Sannsynligvis så må de nok flashe FS på mobilen. Noe som innebærer at mobilens filsystem blir slettet og erstattet med et nytt et. Og da er det jo enda mindre sjangse for at det er noen spor igjen etter de modifikasjonene jeg har gjort. Dessuten så SKAL IKKE en mobil bli ødelagt av å settes til lading, det var snakk om den originale laderen som fulgte med mobilen. Selv om jeg har lest at dette kan forårsakes av å plugge ut mobilen mens filsystemet er i bruk av PCen, så er dette snakk om en uskyldig 40 minutter med lading. Dessuten har de fysiske skadene bare vært utvendige og forårsaket kun skader på plasten utenpå. Jeg har heller ikke brutt noen synlige forseglinger inne i mobilen heller. Så jeg håper nå inderlig at de folka i Drammen som skal plukke opp mobilen min fra butikken i morgen er noen greie karer og ikke stirrer med det onde øyet på meg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Virker som om du undervurderer hvilken innvirkning software har på telefonens funksjon. For det første, at du har flashet den med SEUS trenger overhode ikke bety at den er som før. SEUS pleier å ikke å gjøre en full flash, så mest sannsynlig har telefonen lagt inn deler av K750i software, mens rester fra W800 ligger igjen. For det andre er patcher du har brukt høyst eksperimentelle, og kan i aller høyeste grad være årsaken til problemet du opplever. Er det en feil i en slik patch, kan for eksempel forårsake at cpu'en jobber for fullt hele tiden, noe du ikke vil merke, men som utmerket kan ta knekken på hardware. Disse patchene er ikke testet grundig. For det tredje: Dersom du har rotet for mye med telefonen kan du ha slettet kalibreringsinformasjonen i GDFS. Det er kan absolutt være skadelig for telefonen. La oss si at batteriet er fulladet - det er softwaren som sier i fra om dette og får den til å stoppe å lade. Hva om det ikke skjer? Og til slutt: Vanligvis skyldes hvit-skjerm blinkning software feil. Endret 6. juni 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Dersom du flasher firmwaren med en uoffisiell patch eller en som ikke er ment til modellen din, så bryter du vilkårene for garantien vil jeg tro. Du må nok kanskje belage deg på å måtte betale det gebyret ja. Lenke til kommentar
Nils-H Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg flashet aldri FS delen min, og SEUS skulle ha oppdatert firmwaren til K750i R1BC001. Dvs. at mobilen skal være tilbake på det den var før, med unntak av diverse filer inne på mobilen som f. eks. W800i bakgrunner og ringetoner. FS er og har alltid vært K750i på mobilen min. Jeg har lest at blinkende skjerm ofte kan skyldes at du har dratt ut USB kabelen mens du har overførst noen filer på maskinen, og at dette kan så ha skadet FS delen og mobilen har derfor ingen filer eller noe å kunne laste inn til oppstarten, MAIN firmware delen fortsetter derimot å kunne slå seg på og lade, ettersom dette ligger innebygget som funksjoner I MAIN firmwaren. Må jo ikke glemme at display-driveren ligger som en separat fil inne i mobilens minne (kan endres osv.), så det kan hende at siden filsystemet nå er blitt korrupt, så kan den ikke laste display driveren (og heller ingen andre filer) og får derfor ikke til stort mer enn en hvit blinkende skjerm. Jeg har heller ikke endret noe i GDFS. Dessuten har jeg også lest at du kan ikke overbelaste chipen til mobilen slik at det går utover hardware. Var en fyr som ville ødelegge mobilen sin uten å utføre fysisk skade, og uten at reparatørfolkene skulle kunne bruke en servicekabel for å gjenopplive den. Til syvende og sist kan de alltid gjøre mobilen om til en "ny" med mindre hardwaren er påvirket/ødelagt. Det jeg nå har er med andre ord en mobil med MAIN firmware K750i R1BC001, FS delen er det samme. Alle filene fra en standard W800i er så manuelt overført. Siden FS delen trolig er ødelagt, kan de heller ikke sjekke om jeg har noen filer inne som jeg ikke burde ha (OOOH, en stor og stygg W800i bakgrunn som jeg ikke eier lovlig). Defor er de nødt til å reflashe FS delen og i samme prosessen slette hele innholdet. Eventuelle spor etter at jeg har hatt diverse W800i filer, modifisert meny, layout(fjerner operatørlogoen), eller mangler netcom innholdet, blir borte. Alt i alt kan de rett og slett tro at jeg har trukket kabelen ut mens jeg har overført filer, noe som har vist seg å forårsake samme problemet tidligere. Noe jeg lurer på er hvorfor dette egentlig ikke har skjedd før, det er uker siden jeg sist flashet mobilen med modifiserte saker, og før det så har jeg gjort alt mulig rart på den og ladet og alt og hørt på musikk, og tatt bilder, surfet gjort alt mulig rart som sagt uten at det har gått galt. Den vekket meg slik den skulle den morgenen, og da jeg kom tilbake var det over og ut. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) *snip* 8797333[/snapback] Min K750/W800 opfører seg slik av og til. Pleier bare å ta ut minnebrikken og sette den inn igjen og den virker normalt. Om ikke det funker tar jeg ut batteriet. Har også flashet den og "bricka" den en gang men fikk fiksa det etter et par timer med SEtools. *Leste ikke hele teksten. Kun det om blinkende hvit skjerm som jeg opplever stadig vekk* Edit: Brukte også slike koder "patcher" for å fjerne blant annet kameralyd og andre lyder jeg bare syntes var irriterende. Endret 6. juni 2007 av T.J. Lenke til kommentar
Nils-H Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Ja, jeg var heller ikke direkte fristet til å lese igjennom alt det jeg skrev Lenke til kommentar
hjaadd Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det samme skjedde med min K750i, men den hadde også fått litt hard medfart. Ble litt uvenner med trappa osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå