Gå til innhold

Hva skjer med dagens skjemkort?

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Har ett lite prblem her, håer dette havner under riktig kategori. Hvis ikke så er det bare å flytte den dit den skal...

Jeg har hatt en AMD Barton 1.8ghz nå i noen år, og på den så har jeg hatt Radeon 9600 non pro av billigste sort.

Dette funket helt utmerket, og det klarte å rendre 3d i vindu pluss at man så på video i vindu på samme desktoppen samtidig. (riktignmok ikke med super bra framerate i spillet, men videoen gikk smooth)

Så byttet jeg ut hovedkort, minne og skjermkort samt cpu til noe nyere, så begynte problemene....

Nå når jeg spiller fex EVE eller WOW eller noe annet krevedne 3d i vindu, så lagger videoen (ikke lyden, bare bildet) no så inmary mye da grafikkkortet rendrer 3d (spesielt ved mye panning og scrolling på 3d-delen)

Selv på Intel C2D e6700 med 8800 Geforce så er det slik. Har og en annen maskin da med AMD X2 EE 4200+ og Radeon X1600Pro. Samme feilen er på begge maskinene, men ikke på den elgamle museumsgjendtanden som jeg og har enda.

SÅ da spør jeg dere, Hva skjer med dagens Skjermkort/Drivere som gjør dette her? Det er jo helt utrolig irriterende å bruke 17-18 lapper på ny ,maskin som ikke virker som den skal (alt annet enn akkurat dette med laggy/hakkete video virker som det skal.) og bare fo å bli imøtt av hakkete/laggy video.

Har dere noe kunnskap til problemet? Eller har det samme selv, kom gjerne med tips og innspill, jeg har prøvd alt ifra de dyreste kortene i butikkhylla til det billigste, og man oppnår samme feil på alle sammen. (ikke det steingamle agp kortene da men..)

Hjelp! Håper på seriøse svar her.

Frusuturert Multi-Tasker (Ikke no er som å spille mmo og se på en film eller musikkvideo samtidig.)

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er helt klart, det skal ikke hakke! Standardspørsmålene blir da:

1. Husket drivere?

2. Husket å koble til EKSTERN strømtilførsel?

3. Hvor mange watt er strømførsyningen din på? (merke?)

4. Står pcen slik at den kan bli overopphetet (dvs inni en komode ect)?

Lenke til kommentar

1. Husket drivere?

8801462[/snapback]

Siden han har 8800 kort så skal det begynne å hyle vis han har glemt ekstern strømtilførsel.

Lenke til kommentar

1. Husket drivere?

8801462[/snapback]

Siden han har 8800 kort så skal det begynne å hyle vis han har glemt ekstern strømtilførsel.

8803805[/snapback]

Haha. av en eller annen grunn så var det morsomt :!:

Lenke til kommentar
Hva med å komme med noe konstruktivt framfor basic feilsøking, det har jeg nemlig prøvd.

Er det noen andre her som erfarer de samme symptomene?

8810196[/snapback]

Basic feilsøking er i 90% av tilfelle grunnen, selv om du måtte være god innen data er det mye enkle ting som er lette og glemme!

Problemet ditt høres ut som driverrelatert, prøv en eldre/nyere driver og se om det hjelper. Ellers så er det en mulighet at du har fått et produkt med feil på, da gjerne hovedkortet.

Lenke til kommentar

1. Husket drivere?

8801462[/snapback]

8803805[/snapback]

Det har jeg merket :p (Har ofte glemt PCI-E kontakten på skjermkort nr. 2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...