Gå til innhold

Blande minne - 4200 og 5300

Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det funker ja, men du trenger ikke å kjøpe mer enn 4200 hvis du skal kjøpe. De nye brikkene på 5300 vil automatisk reduseres til 4200 brikkenes hastighet. MEn siden du ike driver med overklokking, så vil du ikke merke dette egentlig.

Edit: Jeg tror du vil miste dual channel muligheten ved ulike minnemengdekombinasjoner hvis jeg ikke roter nå. Siden du sitter på et intelsystem så vil det merkes på ytelsen at du ikke oppnår dual channel.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Det funker ja, men du trenger ikke å kjøpe mer enn 4200 hvis du skal kjøpe. De nye brikkene på 5300 vil automatisk reduseres til 4200 brikkenes hastighet. MEn siden du ike driver med overklokking, så vil du ikke merke dette egentlig.

Edit: Jeg tror du vil miste dual channel muligheten ved ulike minnemengdekombinasjoner hvis jeg ikke roter nå. Siden du sitter på et intelsystem så vil det merkes på ytelsen at du ikke oppnår dual channel.

8797249[/snapback]

Saken er at 5300 brikkene til OCZ er billigere enn 4200 :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg tror at mengen ikke har noe å si, men hastigheten har det, sånn er det i alel fall på mitt 975X-kort skal jeg tro brukermanualen. Der står det at hvis man feks har et par 1GB-moduler og et par 512MB-moduler blir det dobbelkanal så lange de kjører på samme frekvens.

Forøvrig, når det gjelder dobbelkanal, må det være identiske moduler kjøpt i et sett, eller funker det med dobbelkanal hvis jeg supplerer en 1GB-modul jeg har nå med en likt spesifisert fra samme produsent selv om det kan være forskjeller i IC'er etc? Den jeg har nå har jeg hatt i ca et år.

Lenke til kommentar
Saken er at 5300 brikkene til OCZ er billigere enn 4200  :dontgetit:

8798023[/snapback]

Da kjøper du jo bare 5300 brikken da, enkelt å greit, de vil få en litt redusert frekvens. Dette kommer du ikke til å merke ytelsesmessig på systemet siden det er så lite.

G.G. : Nei, det trenger ikke være helt 100% identisk, men at de er mest mulig lik er alltid en fordel slik at det ikke blir krøll en eller annen plass. Selv hadde jeg 1gig i pc'n fra før og oppgraderte med 1gig til nesten et år senere med samme type brikker, og det fungerer helt fint. Så i ditt tilfelle skal dette gå bra uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Det må da være noen som kan svare på dette? Har i alle fall funnet ut at det spiller en rolle om modulene er enkeltsidige eller dobbeltsidige, og at det har noe å si hvor mange sånne svarte ting det er på dem. Det jeg lurer på om jeg kan kombinere er som følger:

DDR2 PC2-5300 • 3-3-3-12 • UNBUFFERED • NON-ECC • DDR2-667 • 2.2V • 128Meg x 64

+

DDR2 PC2-6400 • 4-4-4-12 • UNBUFFERED • NON-ECC • DDR2-800 • 2.2V • 128Meg x 64

Blir det dobbelkanal?

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...