Spartan Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har 2 x 1 gb OCZ ram 4200 og har lyst på f.eks. 2 x 512 mb 5300 til for å få totalt 3 gb ram. Har Vista 32 bits. Ingen overklokking. Fungerer det å blande ram på den måten ? Endret 6. juni 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Det funker ja, men du trenger ikke å kjøpe mer enn 4200 hvis du skal kjøpe. De nye brikkene på 5300 vil automatisk reduseres til 4200 brikkenes hastighet. MEn siden du ike driver med overklokking, så vil du ikke merke dette egentlig. Edit: Jeg tror du vil miste dual channel muligheten ved ulike minnemengdekombinasjoner hvis jeg ikke roter nå. Siden du sitter på et intelsystem så vil det merkes på ytelsen at du ikke oppnår dual channel. Endret 6. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Det funker ja, men du trenger ikke å kjøpe mer enn 4200 hvis du skal kjøpe. De nye brikkene på 5300 vil automatisk reduseres til 4200 brikkenes hastighet. MEn siden du ike driver med overklokking, så vil du ikke merke dette egentlig. Edit: Jeg tror du vil miste dual channel muligheten ved ulike minnemengdekombinasjoner hvis jeg ikke roter nå. Siden du sitter på et intelsystem så vil det merkes på ytelsen at du ikke oppnår dual channel. 8797249[/snapback] Saken er at 5300 brikkene til OCZ er billigere enn 4200 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg tror at mengen ikke har noe å si, men hastigheten har det, sånn er det i alel fall på mitt 975X-kort skal jeg tro brukermanualen. Der står det at hvis man feks har et par 1GB-moduler og et par 512MB-moduler blir det dobbelkanal så lange de kjører på samme frekvens. Forøvrig, når det gjelder dobbelkanal, må det være identiske moduler kjøpt i et sett, eller funker det med dobbelkanal hvis jeg supplerer en 1GB-modul jeg har nå med en likt spesifisert fra samme produsent selv om det kan være forskjeller i IC'er etc? Den jeg har nå har jeg hatt i ca et år. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Saken er at 5300 brikkene til OCZ er billigere enn 4200 8798023[/snapback] Da kjøper du jo bare 5300 brikken da, enkelt å greit, de vil få en litt redusert frekvens. Dette kommer du ikke til å merke ytelsesmessig på systemet siden det er så lite. G.G. : Nei, det trenger ikke være helt 100% identisk, men at de er mest mulig lik er alltid en fordel slik at det ikke blir krøll en eller annen plass. Selv hadde jeg 1gig i pc'n fra før og oppgraderte med 1gig til nesten et år senere med samme type brikker, og det fungerer helt fint. Så i ditt tilfelle skal dette gå bra uten noen problemer. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Høres fint ut. Bør de være fra samme produsent også? Jeg vurderer å kjøpe rett fra Crucial for å få likt minne som det jeg har nå, men jeg kan jo spare masse gryn hvis jeg kjøper noe som er ganske likt her i landet hvis det er likt nok. Hva tror dere om denne kombinasjonen: Apacer + Crucial = sant? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Det er samme hvilken hastighet og produsent, bare det er DDR2-minne. Apacer er forøvrig ikke det aller beste, ville valgt noe annet. Endret 6. juni 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvordan kan hastigheten være den samme når man skal kjøre dual-channel? forøvrig virker denne veldig identisk med den jeg har, så det bør vel funke da? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Bumper litt. Er det sånn at det kan være hva som helst slags minne så lenge det raskeste klokkes ned til hastigheten på det treigeste? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Det må da være noen som kan svare på dette? Har i alle fall funnet ut at det spiller en rolle om modulene er enkeltsidige eller dobbeltsidige, og at det har noe å si hvor mange sånne svarte ting det er på dem. Det jeg lurer på om jeg kan kombinere er som følger: DDR2 PC2-5300 • 3-3-3-12 • UNBUFFERED • NON-ECC • DDR2-667 • 2.2V • 128Meg x 64 + DDR2 PC2-6400 • 4-4-4-12 • UNBUFFERED • NON-ECC • DDR2-800 • 2.2V • 128Meg x 64 Blir det dobbelkanal? Endret 9. juni 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvis begge er brikkene har samme størrelse bør dette gå greit. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Sånt liker man å høre Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå