nosync Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) ok, før jeg starter så håper jeg at moderatene i forumet fatter at jeg snakker IKKE om pirat eller noe sånt. Greit nok at "chipping" er tenk på som "jeg laster ned spill", men jeg bruker til IMPORT av japanske og USA spill (kjøpt klart!). Hvorfor Nintendo ville lage "zone sperre" på konsollen er en annen story..... Men jeg har lest at noen NTSC spill har "updates" som kan faktisk ødelegge konsollen din. Har noen noe tilbakemelding om dette faktisk stemmer? Er møkk dersom jeg bestiller spill fra Japan eller USA også ødelegger den konsollen.... Og hvis det skjer så må det vel kunne rettes? Virker litt "mystisk" det hele. Eller er dette et rykte Nintendo started for å hindre at folk importerer spill? Endret 6. juni 2007 av nosync Lenke til kommentar
Fire Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har du en Wii som ikke er chippet så er ikke dette et problem. Det eneste du vil oppleve er at importspillet ditt ikke vil virke. Har man chip derimot som gjør maskina sonefri vil oppdateringen automatisk bli installert dersom man har en firmwareversjon som er gamlere enn den på DVD'en og da blir maskina ødelagt for alltid. Man får heller ikke igjen noe på garantien siden den brytes når man installerer chip. Endret 6. juni 2007 av Fire Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvis dette stemmer, er det godt jeg ikke har satt inn noen chip enda Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Greia er følgende.. Nintendo har sikkert tenkt at det er lurt å oppdatere dashboardet via spill så alle får de samme nye funksjonene, ikke alle som har trådløs nett. Siden WII ikke er sonefri, har de en UPDATE på NTSC spill og en UPDATE på PAL spill. Hvis man foreks har firmware 2.1 på sin nintendo, kjører et spill som inneholder 2.2 updaten for NTSC, så blir updaten kjørt på PAL maskina, men det er visst ikke samme firmware i PAL/NTSC dermed skjønner ikke maskina noe og den blir ødelagt. Har du foreks 2.3 firmware og kjører et NTSC spill med 2.3 firmware, så vil den oppdatere (sier den ivertfall) men maskina blir IKKE ødelagt. FOreløbig er det kun 1 spill man må passe på, det er PAPER MARIO for PAL brukere, og NTSC folka må passe seg for MARIO STRIKER PAL. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Skjer det noe hvis du har chip men du oppgraderer til nyeste firmware via nett? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Som regel ikke Jeg vet om 4 personer som har testet dette i Oslo og deres maskiner overlevde. Felleskatoren var at alle hadde siste firmware fra nintendo. Om dette gjelder alle wii i hele verden kan jeg ikke bekrefte . HUSK! Dette problemet har ingen ting med chip å gjøre eller ikke, hvis det i teorien hadde kommet en FREELOADER fra DATEL ala den til gamecube, hadde de samme spillene ødelagt maskinen. Altså, uansett chip eller ikke må man være obs på region spill! Endret 7. juni 2007 av EssspeN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå