Gå til innhold

er dette et bra alternativ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøve og finne meg ut noen komponenter jeg skal kjøpe, er dette et

bra alternativ?:

Hovedkort:

ABIT Fatal1ty AN9 32X, nForce 590 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Minne:

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Prosessor:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Håper på raskt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

bra alternativ?:

Hovedkort:

Minne:

Prosessor:

8797144[/snapback]

Ser du har tenkt på AMD. Hvis jeg har vært deg har jeg kjøpt E6600 istedet for 6000+ så ville jeg ha gått for P5B-Deluxe minne kan jeg ikke noe spessielt om, men hører crusial skal være gode på det område :)

BTW: skal du overklokke?

Lenke til kommentar

Hei!

CPUen er et godt valg, og gir mye for pengene. Fordelene med E6600 i forhold er bedre egenskaper til overklokking og bedre ytelse til encoding. X2 6000+ drar litt bedre nytte av 64bit og er kjølig nok med boxed-vifte. Ellers er det bare å velge den som er billigest av de to modellene.

Om du skal overklokke, så gå som sagt for E6600 og et hovedkort som passer til det, ellers kan du velge et betraktelig billigere hovedkort (om det ikke er noen spesielle funksjoner med dette kortet som du ønsker)

Mine forslag er veiledende, ikke noe fasitsvar. Om du ikke ønsker min hjelp, så bare overse innlegget.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei,

bra alternativ?:

Hovedkort:

Minne:

Prosessor:

8797144[/snapback]

Ser du har tenkt på AMD. Hvis jeg har vært deg har jeg kjøpt E6600 istedet for 6000+ så ville jeg ha gått for P5B-Deluxe minne kan jeg ikke noe spessielt om, men hører crusial skal være gode på det område :)

BTW: skal du overklokke?

8798258[/snapback]

Vi får se da hvilken det blir.. Kan hende det blir overklokking i fremtiden, men har ikke lagt noe planer for det nå. Takk for svar uansett:-)

Lenke til kommentar
Hei!

CPUen er et godt valg, og gir mye for pengene. Fordelene med E6600 i forhold er bedre egenskaper til overklokking og bedre ytelse til encoding. X2 6000+ drar litt bedre nytte av 64bit og er kjølig nok med boxed-vifte. Ellers er det bare å velge den som er billigest av de to modellene.

Om du skal overklokke, så gå som sagt for E6600 og et hovedkort som passer til det, ellers kan du velge et betraktelig billigere hovedkort (om det ikke er noen spesielle funksjoner med dette kortet som du ønsker)

Mine forslag er veiledende, ikke noe fasitsvar. Om du ikke ønsker min hjelp, så bare overse innlegget.

Hilsen,

efikkan.

8799091[/snapback]

Takk for svar.. Får se om det blir dyrere prosessor og billigere hovedkort.. Får bare tenke litt og sånn :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...