Gå til innhold

Hva bør jeg spise får og få bedre form?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

 

Eg er ein gutt på 15 år som ønsker og få av meg litt på kroppen og heller få litt meir magemusklar og slik!

 

Trener 4 ganger i uka [Fotball] Men eg lurer på hva jeg bør spise føre treninger og til dagligt, For og få av meg litt og få meir muskler!

 

Jeg trener mykje styrke også!

 

Men det jeg egentlig lurer mest på, er hvordan jeg bør ete, før jeg trener slik at jeg forbrenner meir fett...

 

Noen som har noe på lur? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke dermed bedre for kroppen å være sulten.

 

Når kroppen er sulten, så bryter den ned muskler for å få energi. Noe man absolutt ikke vil.

 

Etter hva Stellander sa på et foredrag, så vil jeg foreslå at du spiser treige karbohydrater, proteiner og sunt fett en til to timer før treningen. Du føler deg ikke mett, men har masse energi til å bruke på idretten/sporten. Til vanlig burde du spise mer proteiner enn karbohydrater, om du vil gå ned i vekt. Spis ofte. 6-7 ganger om dagen. Ikke spis deg mett, men heller ikke vær sulten. Spis deg tilfreds på hvert måltid. Videre så burde du ikke spise karbohydrater sent på kvelden, spis heller proteiner før du legger deg. Drikk mye vann og tren basisøvelser. For det er muskelmasse som forbrenner fett best.

Lenke til kommentar
Det er ikke dermed bedre for kroppen å være sulten.

 

Når kroppen er sulten, så bryter den ned muskler for å få energi. Noe man absolutt ikke vil.

 

Etter hva Stellander sa på et foredrag, så vil jeg foreslå at du spiser treige karbohydrater, proteiner og sunt fett en til to timer før treningen. Du føler deg ikke mett, men har masse energi til å bruke på idretten/sporten. Til vanlig burde du spise mer proteiner enn karbohydrater, om du vil gå ned i vekt. Spis ofte. 6-7 ganger om dagen. Ikke spis deg mett, men heller ikke vær sulten. Spis deg tilfreds på hvert måltid. Videre så burde du ikke spise karbohydrater sent på kvelden, spis heller proteiner før du legger deg. Drikk mye vann og tren basisøvelser. For det er muskelmasse som forbrenner fett best.

8798918[/snapback]

 

Hei...

 

Kan du fortelle meg hva slags mat som inneholder "Treige karbohydrater og Proteiner" Har ikkje stor peiling på det!

 

Ps. Liker ikkje godt fisk, veit at det er mykje av det i fisk.

Lenke til kommentar
Det er ikke dermed bedre for kroppen å være sulten.

 

Når kroppen er sulten, så bryter den ned muskler for å få energi. Noe man absolutt ikke vil.

 

Etter hva Stellander sa på et foredrag, så vil jeg foreslå at du spiser treige karbohydrater, proteiner og sunt fett en til to timer før treningen. Du føler deg ikke mett, men har masse energi til å bruke på idretten/sporten. Til vanlig burde du spise mer proteiner enn karbohydrater, om du vil gå ned i vekt. Spis ofte. 6-7 ganger om dagen. Ikke spis deg mett, men heller ikke vær sulten. Spis deg tilfreds på hvert måltid. Videre så burde du ikke spise karbohydrater sent på kvelden, spis heller proteiner før du legger deg. Drikk mye vann og tren basisøvelser. For det er muskelmasse som forbrenner fett best.

8798918[/snapback]

 

Hei...

 

Kan du fortelle meg hva slags mat som inneholder "Treige karbohydrater og Proteiner" Har ikkje stor peiling på det!

 

Ps. Liker ikkje godt fisk, veit at det er mykje av det i fisk.

8800464[/snapback]

Det er dessverre en del fisk i fisk, ja. :p

 

Andre gode proteinkilder er jo Kesam (bland gjerne litt sukkerfri saft oppi, for smaks skyld), Cottage Cheese, leverpostei, roastbiff, skinke etc.

Lenke til kommentar
Treige karbohydrater: Havregryn, pasta, ris, brødskiver, bønner osv.

Proteiner: Egg, makrell i tomat, fet fisk, kesam, cottage cheese, kyllingfilet, biff, svinefilet, viltkjøtt, melk, skalldyr...

 

;)

8800818[/snapback]

 

 

Dette er ikke helt sant da.. Disse 3 er i utgangspunktet regnet som raske karbohydrater, om du da ikke har skikkelig grovbrød, fullkornspasta og fullkornsris/brunris..

 

Når det gjelder proteiner så er vel fisk generelt en grei proteinkilde, ikke bare feit fisk, selv om feit fisk er sunnere takket være fiskefett/olje.. Egg, og da eggehviten, er regnet som det reineste proteinet, det som ligner mest på menneskets egen proteinoppbygging. Bønner og linser er regnet som gode vegetabilske proteinkilder, men animalske er bedre enn vegetabilske da disse taes lettere opp i kroppen.

 

På generell basis bør du spise minst hver 3. time, protein og noen raske karbohydrater etter trening.. Banan og en cottage cheese kanskje?!

En annen generell regel som kan være kjekk er, som noen nevner, å gå mer og mer over til proteiner mot kvelden.

Da blir det trege karbohydrater og proteiner tidlig på dagen og forlate karbs helt etter ca. kl 18-20...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...