Gå til innhold

gc-kontrollen til wii spill?

geyser

Anbefalte innlegg

hei og hopp!

er det noen som vet om gamecube kontrollen virker til alle wii-spillene? jeg vet den virker til noen. eventuelt noen som har en liste over hvilke spill den virker på?

har tenkt å kjøpe en wii, men er ikke sikker på om jeg kommer til å blir helt venner med den fjernkontrollen.. så å ha en mulighet til å skifte til vanlig kontroll en gang i blant hadde vært fint! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er rett og slett at jeg tror jeg kommer til å føle meg mer komfortabel med en håndkontroll i hånden, enn å slenge rundt med en wiimote i lengden.

ikke misforstå! jeg synes konseptet er genialt. men jeg liker å ikke måtte binde meg til den helt, i tilfelle jeg ikke liker den.

nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men gamecube kontrollen skal visst virke sammen med mortal kombat: armageddon til wii. så jeg håpet på at dette ikke var det eneste spillet!

Lenke til kommentar
problemet er rett og slett at jeg tror jeg kommer til å føle meg mer komfortabel med en håndkontroll i hånden, enn å slenge rundt med en wiimote i lengden.

ikke misforstå! jeg synes konseptet er genialt. men jeg liker å ikke måtte binde meg til den helt, i tilfelle jeg ikke liker den.

nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men gamecube kontrollen skal visst virke sammen med mortal kombat: armageddon til wii. så jeg håpet på at dette ikke var det eneste spillet!

8797182[/snapback]

Ehh... Nå skjønner jeg nesten ikke hvorfor du skal kjøpe en Wii i det hele tatt. Det kan være lurt å teste den først, for å se om Wiimoten kan være noe du klarer å forholde deg til. Tviler på at det er mange Wii-spill som kommer til å kunne spilles med Wiimoten, det er nok i første omgang GC-spill den brukes til.

Endret av nerf
Lenke til kommentar
Ehh... Nå skjønner jeg nesten ikke hvorfor du skal kjøpe en Wii i det hele tatt. Det kan være lurt å teste den først, for å se om Wiimoten kan være noe du klarer å forholde deg til. Tviler på at det er mange Wii-spill som kommer til å kunne spilles med Wiimoten, det er nok i første omgang GC-spill den brukes til.

8797234[/snapback]

Eh? Tror du skreiv litt omvendt enn hva du tenkte. Wiimoten brukes til Wii spill, men GC er nok "vanlig" du trenger ikke vifte med armene....tror jeg.

Lenke til kommentar

8797182[/snapback]

Ps: Du trenger IKKE å vifte med hendene. Vet du hvor slitsomt det hadde blitt i lengden..... :innocent:

Selv sitter jeg til tider med kontrollen + nunchuck i fanget (f. eks i Zelda), og bare beveger noen cm på kontrollen. Blir nærmest akkurat som med en vanlig kontroller, bare at det er mer naturlig stillig og friere. (det er ikke slik at jeg sikter på skjermen hele tiden heller, da du ikke trenger dette i spill som Zelda... kun når du sikter med pil&bue osv..)

Liker du av en eller annen grunn ikke kontrollen så er de vel nærmest fritt frem til å selge den igjen. :hmm: (tviler dog sterkt på at du vil gå tilbake til gamecube kontrollere)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

for de interresserte, så var den forrige konsollen jeg eide, en nintendo 64. jeg har aldri prøvd wiimoten, så jeg skal ikke si at den er "dum" (noe jeg ikke har sagt tidligere heller!). grunnen til at jeg vil kjøpe en wii, er at jeg kan spille gamecube spill på den + wii spill.

når det gjelder mine "fordommer" mot wiimoten, er det fordi jeg har sett videoer av folk som bruker den, hvor siktet på skjermen sjanglet veldig. da fikk jeg inntrykket av at det var vanskelig å sikte nøyaktig med den! derfor er jeg bare litt skeptisk, slik at jeg vet hva jeg kjøper sånn noenlunde.

men hvis ingen har noe å si om hvilke wii-spill en gc-kontroll virker på, tar jeg det som at mortal kombat var et engangstilfelle. takk for alle inlegg uansett, og hvis noen har noe de vil si, bare kom med det. men hvis det er om hvorfor jeg skal kjøpe wii siden jeg ikke liker wiimoten, vil jeg helst slippe å høre det. jeg er ikke kun ute etter wiispillene når jeg kjøper en wii! :)

(takk andrull, fint å vite at den er behagelig å bruke..)

Lenke til kommentar
Ehh... Nå skjønner jeg nesten ikke hvorfor du skal kjøpe en Wii i det hele tatt. Det kan være lurt å teste den først, for å se om Wiimoten kan være noe du klarer å forholde deg til. Tviler på at det er mange Wii-spill som kommer til å kunne spilles med GC-kontrolleren, det er nok i første omgang GC-spill den brukes til.

8797234[/snapback]

Eh? Tror du skreiv litt omvendt enn hva du tenkte. Wiimoten brukes til Wii spill, men GC er nok "vanlig" du trenger ikke vifte med armene....tror jeg.

8797271[/snapback]

Eh-hem. :blush: Blir noen feil når man har det travelt.

Lenke til kommentar

geyser: Wiimoten peiker ikkje rett fram, men eg trur det er innstillingar for det. Eg har ikkje hatt problemar med å sikte og eg er veldig stødig på hånda, eller blei det etter eg kjøpte Wiien. Enten so blir du meir stødig på hånda etter å spele Wii ei stund, ellers blir du ikkje. Det er mi meining. Eg ser aldri på Wiimoten for å sjå kor eg siktar, eg siktar inn på skjermen, og etter nokre sekundar har eg full kontroll på kor eg peiker. Som sagt (eller skrevet om du vil) har eg ikkje hatt nokon problem med å peike.

Lenke til kommentar
for de interresserte, så var den forrige konsollen jeg eide, en nintendo 64. jeg har aldri prøvd wiimoten, så jeg skal ikke si at den er "dum" (noe jeg ikke har sagt tidligere heller!). grunnen til at jeg vil kjøpe en wii, er at jeg kan spille gamecube spill på den + wii spill.

når det gjelder mine "fordommer" mot wiimoten, er det fordi jeg har sett videoer av folk som bruker den, hvor siktet på skjermen sjanglet veldig. da fikk jeg inntrykket av at det var vanskelig å sikte nøyaktig med den! derfor er jeg bare litt skeptisk, slik at jeg vet hva jeg kjøper sånn noenlunde.

men hvis ingen har noe å si om hvilke wii-spill en gc-kontroll virker på, tar jeg det som at mortal kombat var et engangstilfelle. takk for alle inlegg uansett, og hvis noen har noe de vil si, bare kom med det. men hvis det er om hvorfor jeg skal kjøpe wii siden jeg ikke liker wiimoten, vil jeg helst slippe å høre det. jeg er ikke kun ute etter wiispillene når jeg kjøper en wii!  :)

(takk andrull, fint å vite at den er behagelig å bruke..)

8797472[/snapback]

Hehe skjønner. Det med skjelvinga vil du nok kanskje få helt i starten, men etter noen få dager så forsvinner dette rimelig raskt. I starten så holdt jeg nesten wii-kontrolleren i strak hand, og for de som har prøvd å holde nok helt stille over lengre tid, så resulterer det i mye skjelving. (og et er tungt)

Legg Wii-kontrollen i fanget så trenger du bare dreie på håndleddene litt, og skjelvinga vil nok ikke være noe problem. (med mindre du har en skjelvesykdom elns)

Er du redd for at den kommer til å skjelve så skal jeg opplyse om at ivhertfall alle her i heimen (inkludert venner og lillebrødre) ikke har noen problemer med dette. :thumbup:

Skal selvfølgelig ikke snakek for alle, men er rimelig sikker på at dette bare er litt tilvenning. (noen trenger kanskje ikke tilvenning overhode) ;)

Gi Wii'n en sjangs, og du vil rett og slett ikke gå tilbake. :yes:

Edit: Legg merke til at det kun er i få situasjoner / spill du faktisk trenger god nøyaktighet. Wiikontrollene (nunchuck og Wii-remote) har begge en gyro som reagerer på bevegelsene du gjør med den, ikke nødvendigvis akkurat hvor du sikter.

Ta zelda som et eksampel:

For å blokke/"slå" med skjoldet så trenger du bare å dytte nunchukken forrover. (samme om det er mot sidemannen eller skjermen)

Skal du slå med sverdet, så slå gjerne i hvilken rettning du vil. (den registrerer bare at du f. eks akeselererer fremover, og slår da fremover osv..)

Det er vel for det meste bare noen minispill, og skytespill som krever en del presisjon.

Lenke til kommentar

Eneste spillet jeg vet om som bruker GC-kontroll er iallefall Dragonball Z...

Jeg har ikke benyttet meg av det, siden jeg har wii-kontroller også.. :p men, mulig at også Mortal kombat også kan benytte seg av det.. Wii kontroller passer ikke kjempe godt i slike spill, så det er fint å ha muligheten til å bruke den.. :)

Lenke til kommentar

@ armenosos & andrull: greit, skjønner nå at wiimoten er mer en tilvenningssak :)

@ sigurd_m: ok. da blir vel konklusjonen at det er kanskje et par spill til wii som støtter gc-kontrolleren, men jeg kan ikke regne med støtten når jeg kjøper et spill.

takk for alle innspillene! så blir det wii på meg i sommer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...