plym Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei! Jeg har et stort problem. Når jeg skal boote opp maskinen så får jeg bare opp en mørk skjerm og ingenting mer.(ikke noe pip heller.....) Den vil ikke engang telle opp ram'en.... CPU vifta og og andre vifter fungerer, og det blinker i både dvd-rom'en og harddisken når jeg prøver og starte opp.. Har skrudd av og satt inn igjen alt på hovedkortet, men ingenting skjedde...før jeg plutselig fikk opp maskinen etter flere forsøk, og gikk inn i BIOS, der den låste seg....restarta igjen og da låste den seg etter opptelling av RAM...etter det har det bare vært svart skjerm igjen... Er det noen som vet hva kan være galt...eller hvordan jeg skal finne det ut.. ASUS A7V133 Mainboard AMD XP 2000 CPU Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Har du prøvd å resette hk? Det har hjupet meg før ivertfall! Lenke til kommentar
Term Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ikke akkurat god bruk av emne feltet, menmen. Har du overklokket prosessoren nylig da? Jeg vil også satse på å resette hk. Høres ut som et hovedkort problem for meg. Lenke til kommentar
plym Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 (Fant inget emnefelt jeg syntes passa da ) Har prøvd å resette BIOS'en....jumper ved sia av bios-batteriet...) ...er det det samme eller? Har heller ikke prøvd å overklokke CPU'en.... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Kansje det kan være en ide å prøve å ta ut slikt som lydkort, nettverkskort og annet "unødvendig" for å se om det kan være noe galt med PCI kort og slikt. Lenke til kommentar
plym Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Kansje det kan være en ide å prøve å ta ut slikt som lydkort, nettverkskort og annet "unødvendig" for å se om det kan være noe galt med PCI kort og slikt. har desverre prøvd det også...skjedde ikkeno' da heller Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Overoppheting? Sitter kjøleren på cpu'en festet skikkelig? Kjører vifta på cpu-kjøleren? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Kom på noe du kan prøve. Mange BIOS'r har en funksjon som gjør at du kan holde inne en tast når du slår på maskinen for å bruke "fail safe" eller "optimized" instilling i BIOS. Et Abit kort jeg hadde hadde insert som slik løsning. Lenke til kommentar
Perius Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har akkurat samme problemet med mitt MSI 845pe MAX2 kort, skjedde ca 2 uker etter jeg kjøpte det. Jeg har en stygg mistanke om at det er hovedkortet til meg som har røket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå