ArsEna Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hallo På skolen har vi i oppgave å annalysere en sang, jeg har valgt Walk of Life av Dire Straits. Kan dere hjelpe meg litt med dette? Hva slags instrumenter brukes i denne sangen? Hva betyr egentlig teksten? Og vet dere hvordan sanger er oppbygget (f.eks ABAB)? Takker for all hjelp! Endret 12. juni 2007 av ArsEna Lenke til kommentar
aemil Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Står en del på wikipedia iallefall. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hvis det er skolearbeid, så hadde jeg valgt den korteste sangen jeg fant. Velg en kort sang. For å sitere Rema1000: Det enkle er ofte det beste edit: Kan jeg få foreslå Embryo av Black sabbath. Den varer i 28 sekunder Endret 6. juni 2007 av SirChris Lenke til kommentar
noodles Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvis det er skolearbeid, så hadde jeg valgt den korteste sangen jeg fant. Velg en kort sang. For å sitere Rema1000: Det enkle er ofte det beste 8797166[/snapback] Master of Puppets er ein forholdsvis enkel song å analysere. Her er også noko om songen: http://www.encycmet.com/songs/smmop.shtml Lenke til kommentar
ArsEna Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg valgte heller å skrive om Walk of Life av Dire Straits. Den virker lettere å skrive om. Det jeg sliter litt med er å forstå hva teksten handler om, i og med at jeg er litt dårlig i engelsk. Så håper dere kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 "When the song was originally released, the band explained that a "walk of life" in the context of this song is a traditional journey taken by a storyteller in the countryside, in which he went from town to town telling stories, in the days before radio, television, and recording." Sangen handler vel bare om en gatesanger ("down in the tunnels, trying to make it pay") som drar fra by til by ("he do the walk of life", ref. over) og gleder andre med å spille gamle hits. Hvis du får noe mer enn fire-fem brukbare linjer ut av den sangen der er du god Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det spørs om du får karakter på dette her. Vil du imponere kan du jo analysere King Crimsons "21st Century Schizoid Man", det hadde i hvert fall jeg gjort. Jeg tror, som svinepelz antyder, at Walk of Life bare har en enkelt skjønnlitterær historie til seg om en person kalt "Johnny". Lenke til kommentar
ArsEna Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har skrevet teksten nå. Vi kunne ikke skrive om alle sanger. Det var sanger på en liste vi kunne velge mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå