Eplekaka88 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 haha... den va god :!: Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvis du viser bilder, så kan du flette inn noen bilder der du står med en bensinkanne og lighter utenfor huset til sensor, med et ondt smil. 8834388[/snapback] haha skal jeg gjøre! Bare putter noen bilder på bordet; Whops, dette bildet hørte ikke til her *Gjemmer bilde med bensinkanna og huset* Lenke til kommentar
andeik Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Litt ironi og humor inne i presentasjonen gjør bra. 8801144[/snapback] Mulig jeg ikke har helt lov til dette, men jeg legger ut en Tale og debattteknikk-del som jeg har fått fra et politisk parti her i Norge. Har brukt den flere ganger og det er ganske greit å bruke den! Fremgangsmetode… - Målet er ikke å overtale, men å overbevise. - Å ikke være nervøs, vil gjør at man kan gjøre det dårligere. - Bli bedre på det man allerede er god på. - Gå gjerne bajas på talerstolen. - Prøve å få folk til å le. Finne en balanse mellom følelser og fornuft. Gjerne fortelle egne historier eller legge frem analytiske ting. Folk husker mye mer av hva de følte når du snakket enn hva du faktisk sa. Fremførelse. Vær bevisst på framføring, klesdrakt, stemmebruk og kroppsspråk. - Få frem hovedbudskap - Engasjement/Entusiasme - God blikk (Små forsamlinger: Gi blikk til alle. Store: Tre punkter/Blikk) - Stemmeleie (Gire opp og ned. Viktige ting kan snakkes lavt) Det er ikke tilfeldighet at hjertet ligger til venstre og blindtarmen til høyre Når man skal opp på talerstolen - Gå rolig til - Ta en kort pause, pust rolig og se på publikum - Øve på starten. Åpningen er helt avgjørende for om man gidder å høre på. - Ha en morsom avsluttning Hva man ikke skal gjøre - Unødvendige lyder slik som ææhh, tjaaæææ, atte) - Unødvendige bevegelser slik som penner, nøkler, lommer osv. - Droppe ord man egentlig ikke kan. Snakke med det språket man best liker. - Ingen nervøsitet = Dårlig innlegg. Hva skal man kunne - Å kunne kommunisere - Du må kunne tingene – ha et budskap - Kjenne inni seg at det man sier er viktig. Lenke til kommentar
-sakko- Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 takk for den, trengte virkelig dei tipsa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvis sensor er en kvinne, gir man da en klem istedet for håndtrykk? Virker mest logis med kun et håndtrykk da jeg aldri har sett vedkommende før. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvis sensor er en kvinne, gir man da en klem istedet for håndtrykk? Virker mest logis med kun et håndtrykk da jeg aldri har sett vedkommende før. 8843918[/snapback] kyss pa handen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ha på denne teskjorta da vet du så blir det sex med en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvis sensor er en kvinne, gir man da en klem istedet for håndtrykk? Virker mest logis med kun et håndtrykk da jeg aldri har sett vedkommende før. 8843918[/snapback] kyss pa handen 8844051[/snapback] Spør seriøst her! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Trur det er bare å gi et handtrykk... spørs litt på korsen du og ho/han jeng fram... vist ho/han strekk ut handa, må du jo ikkje skubbe vekk handa og gi ho/han en klem... Skjønner? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Muntlig eksamen er absolutt ikke tidspunktet å gi en klem, mener nå jeg. Hils med et håndtrykk eller bare muntlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ok, da jeg gir et bestemt og fast, men alikevell ikke for hardt, håndtrykk. Lenke til kommentar
superninja Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Å gi personen eit drops må vel funke? (Pass på så han/ho ikkje er allergisk) Lenke til kommentar
Matias Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 De som kom opp i Naturfag Muntlig i vår klasse fikk den gamle læreren fra 7. som sensor! Han byttet skole samme året som vi begynte i 8. klasse. Helt villt å se han igjen! Heldiggriser som fikk han som sensor. Lenke til kommentar
Suzannek Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 - Presenter deg ved å håndhilse- Vær blid og høflig - Klem puppene sammen og se søt ut! 8801554[/snapback] Spørs igrunn om du har mannelig eller kvinnelig sensor:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå