Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan "orienter" jeg Vesta om min tilstand?


GrandMa

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har vært i en bilulykke for ikke så lenge siden. I dag fikk jeg brev av Vesta hvor det sto:

 

Vår personskadenr: RN ********

Skadedato: **.**.07

 

Vi har fått melding om at du ved det omtalte trafikkuhell ble påført personskade.

 

Dersom du som følge av ulykken er blitt påført tap, eller fortsatt har plager, ønsker vi nærmere orientering om din tilstand under henvisning til vårt overnevnte skadenummer.

 

Dersom vi ikke hører i fra deg innen 1 måned, regner vi med at du er restituert; og at det ikke har oppstatt noe tap for deg. Vi tillater oss da å arkivere denne del av skadesaken.

 

Dog gjør vi oppmerksom på at saken vil bli oppbevart hoss oss i 20 år fra skadedagen, og minner om at vanlige forholdsregler rutinemessig blir lagt til grunn ved eventuelle hendvendelser.

 

På forhånd takk.

 

Så er det noen som vet hvordan jeg orienterer de? Jeg ringte sentralbordet og da ble jeg bryskt avfeid av en dame som sa jeg skulle ringe tilbake en annen gang fordi "da var det kanskje noen her".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bare ring! Send også enten e-post eller brev og ta godt vare på alt du både sender og mottar enten det skjer pr. brev eller e-post og sørg for at datoen er med.

 

En ting er situasjonen i dag, det kan være noe helt annet i morgen, så ta vare på all dokumentasjon og ikke minst noter ned navnene på alle saksbehandlerene du snakker med!

 

Om du ringer, skriv opp datoer og tidspunkter også og gjerne hva det ble snakket om og inkluder henvendelser som den du her nevner. Be om navnet til den du snakker med, selv om det bare er sentralbordet.

 

Vet det kan virke dumt, men som sagt kan det som kanskje ikke er en sak i dag fort bli det i morgen, og da kan slike detaljer bli viktige.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Dog gjør vi oppmerksom på at saken vil bli oppbevart hoss oss i 20 år fra skadedagen, og minner om at vanlige forholdsregler rutinemessig blir lagt til grunn ved eventuelle hendvendelser.

Alt du gjør og ikke gjør kan bli brukt mot deg, resten av livet. Sørg derfor at all infomasjon skjer skriftlig og er signert og datert. Ta vare på alt, og gjør det for alltid. En tabbe her kan koste deg skjorta.
Så er det noen som vet hvordan jeg orienterer de? Jeg ringte sentralbordet og da ble jeg bryskt avfeid av en dame som sa jeg skulle ringe tilbake en annen gang fordi "da var det kanskje noen her".

8796499[/snapback]

Opplever du slikt er løsningen klar: spør høflig, kaldt og rolig om navnet på vedkommende. Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...