WipeOut- Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Tråd for oss som har komt opp i Automatiserte Anlegg eksamen. Vet ikke om denne eksamenen er sentralgitt, får forberedelsen i morgen. Men dette er vertfall en tråd der vi kan hjelpe hverandre til en god forberedelse. Samme som den tidligere POFEE Tråden. Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Har fått forberedelsen nå, kjipt at auto anleggen er lokal gitt og el bygg sentralgitt som parallell klassen min kom opp i. Situasjonsbeskrivelse: Du er utplassert i et elektrofirma og skal være med i arbeidet på et fryseanlegg/fryserom. I forbindelse med dette må du kunne gjøre rede for noen problemstillinger du kan møte på slike anlegg. Sjefen i elektrofirmaet sier du også må regne med gjøremål som: * feilsøking * sjekk av hovedstrømkrets i forhold til NEK 400 * modernisering av anlegget noen som har noen tips til meg? eller har hatt noe om fryseanlegg/fryserom Har ikke hatt noe som helst om dette gjennom skoleåret : /. Finner heller ikke noe om hovedstrømkrets i NEK 400, noen som vet noe ? - Aleksander Lenke til kommentar
kimmels Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 har fått den vi å! håper det kommer noen svar her i løpet av dagen! Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 huh? har dere fått samme "lokal gitte" eksamen så vi har? hvor er du fra?. Ja, det håper jeg og. For denne kommer jeg til å slite på Kan si sopass at pls får vi nesten garantert om, det kommer helt sikkert under moderniseringspunktet Lenke til kommentar
kimmels Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 huh? har dere fått samme "lokal gitte" eksamen så vi har? hvor er du fra?. Ja, det håper jeg og. For denne kommer jeg til å slite på Kan si sopass at pls får vi nesten garantert om, det kommer helt sikkert under moderniseringspunktet 8802886[/snapback] hehe, pls kommer! Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jepp, har dere fått noen spesielle tips ? eller vet du noe som helst fornuftig om fryseanlegg ? Lenke til kommentar
Myklebust5 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Eg har også fått den samme eksamen, nåkren som veit det med hovudstrømkrins i forhold til NEK 400? Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Har ingen anelse, men siden det ikke står noe i NEK 400 om hovedstrømkrets , så regner jeg med de sikter til eventuelle "dimensjoneringer" Lenke til kommentar
Myklebust5 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 okey... eg veit at vi får heilt sikkert om pls og termostater, nåke anna som er viktig å lese på? Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 ikke som e kommer på, kunne styrestrøm,hovedstrøm. Huske alle skjema innenfor pls og de andre skjemaene. som du ser i situasjonsbeskrivelsen står der problemstillinger, sikter muligens til problemstillinger ved installasjon av fryseanlegg. Her kan du jo også ta med hms osv.. Lenke til kommentar
Myklebust5 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 har du eksempler på forskjellige problemstillingar vi kan møte på da? Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 hehe, nei like blank der. Men det gjelder bare å skrive alt du kan komme på, og selvfølgelig begrunne valgene om du sikter for en høy karakter. Hadde ett sånnt "utgreiings" spørsmål om ventilasjon i en barnehage i en oppgave på skolen for noen mnder siden. Der skrev jeg alt mulig piss : Dimensjonene på det forskjellige utstyret, plass under arbeid m/ eventuelle stilas,gardintrapper,stiger o.l. best mulig ytelse i forhold til plasseringer and shit. Komponentene skal passe med hverandre, økonomi, hms?, tidspress? tilførsel om de ikke er planlagt for dette før "bygget" "lokalet" ble installert. "brannsikkerhet" osv... osv... Lenke til kommentar
Myklebust5 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 ja d e vel sant som du sei, skrive mass bullshit å satse på at nåke e rett men kas forskjellige komponenta man kan finne i ein kjøleanlegg? termostat, pressostat, osv.... Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 hehe, jepp. Nei si det, Kulde/fryseanlegg har vertfall 4 hovedkomponenta: Kompressor, kondensator, fordamper og strupeventil Lenke til kommentar
Myklebust5 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ok, treng alle tips som eg kan få, slite litt i automasjon:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå