Håvard Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei. Jeg skal snart være med å arrangere ett lan, og der trenger vi jo selvsagt en router. Jeg spurte i linux-forumet og fikk beskjed om at OpenBSD med PF var overlegent. Men jeg skjønner ikke så veldig mye av det. Nettverket blir seende slik ut: ADSL-Modem ----- D-Link router med wlan ------- OpenBSD-router -------Mange klienter WAN kobles til PF-routeren i rl0, og den må dele ut ip'r med rl1. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Takk takk. Starter installasjonen av OpenBSD nå Lenke til kommentar
pitrh Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 beste pf siden jeg har vært borti:http://home.nuug.no/~peter/pf/no/ tillogmed på norsk Hyggelig at du liker den. Dessverre har jeg ikke hatt tid og krefter til å oppdatere den norske versjonen ut over å korrigere klare feil, så jeg anbefaler egentlig å lese den engelske versjonen. Neste tidsvindu for oppdatering av norsk versjon blir for min del antakelig først etter eurobsdcon (da skal også bokmanuskriptet være unnagjort), men frivillig innsats eller sponsing av jobben vil kunne sette fart på saken - p Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 All honør til deg Peter, du har gjort en god jobb! Jeg kan sikkert bidra litt med diverse oversettelser/korrekturlesing, men det må bli fra medio august en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå