Hydrokortison Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Her kan vi som kom opp i KRL munnlig diskutere eksamen og planlegging. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Eg kom opp i KRL!! Eg synest det var det beste eg kunne få . Eg har tenkt å jobbe med å lese igjennom heile "Møte med livet 10"-boka og repitere etter kvart kapittel for å skjekke om eg har fått med meg alt i steden for å lese igjennom heile boka og ikkje huske noko frå kapittel 2 og 3 f.eks. Samtalespørsmål er vel kanskje smart å lese igjennom også... EDIT: Eg skal opp i klasseromsmodellen. Trur det skal gå bra Endret 6. juni 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
Hydrokortison Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Eg kom opp i KRL med klasseromsmodellen....har ikkje heilt sjønnt korleis det foregår men håper det går bra. Læreren min seie at det er svært mange som kommer lett fra det med klasserommsmodellen. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kom opp i KRL jeg også. Skal fortelle om buddhismen:/ Er dårlig i KRL, men tipper det skal gå bra:P Noen andre som har en slik oppgave? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kom opp i KRL - Kriken i ulike vedensdeler Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Fikk også KRL muntlig. Skal snakke om 1. Tanker og ideer bak opprettelsen av human-etisk forbund. 3. Felles kjennetegn som vi har i de fleste kjente religioner. 4. Statskirken i Norge. Leste opp alt jeg hadde skrevet til nå, tok 3 minutt, 12 minutt igjen Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) IKKE les fra teksten du skriver. Sørg for at du kann det, lag deg noen stikkord så du ikke glemmer noe, og bare prat i vei. Endret 7. juni 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Fikk også KRL muntlig. Skal snakke om1. Tanker og ideer bak opprettelsen av human-etisk forbund. 3. Felles kjennetegn som vi har i de fleste kjente religioner. 4. Statskirken i Norge. Leste opp alt jeg hadde skrevet til nå, tok 3 minutt, 12 minutt igjen 8807636[/snapback] kva skal du snakke om på nummer 2 da? eg har klasseromsmodellen, så eg må prøve å ha mine synspunkter på forskjellige emner som abort, overgrep mot barn, misjon osv, siden eg ikkje veit kva oppgåver eg kan få.. No leser eg som ein galning for å bli ferdig Endret 7. juni 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
Hydrokortison Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 YES ! ! ! Endeli ferdi me munnli eksamen Eg fekk 4 tema: Verdsleg humanisme Statskirka i norge Misjon menneskesyn i Hinduismen Litt vanskelig tema, men de var lette å finne i boka. Lykke til til resten ! ! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har og om misjon, har du fortsatt manuset ditt om misjon? ^^ Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) YES ! ! !Endeli ferdi me munnli eksamen Eg fekk 4 tema: Verdsleg humanisme Statskirka i norge Misjon menneskesyn i Hinduismen Litt vanskelig tema, men de var lette å finne i boka. Lykke til til resten ! ! 8812710[/snapback] Eg fekk akkurat dei 4 temane også..¨ Eg hadde klasseromsmodellen så det var litt vanskelig å få fram alt uten å ha hatt 48 timar å forbrede det på. Eg fekk også 4er, men synest sensor var litt rar og eg skjønte ikkje korleis ho tenkte. Ho merka ikkje at ein anna i klassen i eit anna par var heilt blank og kunne nesten ingenting siden han driter i skule, så han som satt vedsiden av sa alt sammen, og det var jo positivt for dei så han som sa mest fekk 5 og han som satt vedsiden av og var heilt blank fekk 4. Men det gjekk greit på eksamen. Klasseromsmodellen var kanskje litt vansklegare enn læraren min skulle ha det til, men ho forsto heller ikkje korleis sensor tenkte då ho kom fram til karakterane (eg prata med læraren min etter vi var ferdig og eg hadde fått karakteren). EDIT: eller første oppgåva heitte "Grei ut om verdsleg humanisme i forhold til religion" Endret 8. juni 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vi fikk hele helgen å forberede oss på. Lenke til kommentar
Hydrokortison Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har og om misjon, har du fortsatt manuset ditt om misjon? ^^ 8813016[/snapback] Eg har stikkorda eg brukte da:D^^ Her e noken av dei: -Diskusjon om satsing av midler til forkjynning eller diakoni -Korkynning=religion lære -Diakoni=Nødhjelp -Fleire treng nødhjelp enn religion Tenk deg viss du gav et fattig menneske muligheten til å enten få brød eller religion. Kva trur du han ville velge? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg fikk: Humanisme, sammenlign det med kristendommen hold en presentasjon om statskirke og homofili HJELP! Lenke til kommentar
grasmon Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 noen flere en meg som har kommet opp i gresk mytologi?? Lenke til kommentar
Aurela Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) noen flere en meg som har kommet opp i gresk mytologi?? Kom opp i det (og verdensreligionene) for tre år siden og fikk 6'er!! Lykke til Skal du lage foredrag? Endret 2. juni 2008 av Aurela Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei:) Noen tips på kreative innslag? Vi er to stykker som har fått tema ''samlet eller delt'', og trenger noe kreativt innslag på framførigen. Alle forslag er hjertelig velkommen^^ Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 likheter mellom Humanismen og Kristendommen, er jo umulig???? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kom opp i KRL, "De fem store religionene", skal ha et undertema under det. HELP ANYONE?! KRL var det eneste jeg fikk 3er i, i karakterboka utenom norsk. Lenke til kommentar
Aurela Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kom opp i KRL, "De fem store religionene", skal ha et undertema under det. HELP ANYONE?! KRL var det eneste jeg fikk 3er i, i karakterboka utenom norsk. Fortell litt om hver av dem, så sammenligner du dem? Altså, verdensbilde, gudebilde, livet etter døden, sermonier osv.. Grei start i hvertfall Lykke til da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå