Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har tenkt litt på arbeidsmulighetene som filmtekster, altså en som lager undertekster på filmer. Det hadde på mange måter vært drømmejobben min ettersom jeg elsker film og er glad i språk. Har noen en formening om hvilken utdanning man trenger for å gjøre dette? Bør man være utdannet i språk eller film? Annen info settes også pris på. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hørtes ut som en litt tørr jobb Regner med at man først og fremst bør være godt utdannet i språk. Og at om man er utdannet i film er det en bonus. Hvis jeg skulle hatt noen til å oversette en cd for meg, ville jeg helt klart ha prioritert en som skrev godt og feilfritt, kontra en som hadde peil på musikk. Hvordan kommer peilen hans frem på teksten han skriver? Endret 6. juni 2007 av Mikkelmikkel Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 En ting jeg lurer utrolig på. Når man jobber som filmtekster, får man da tilsendt teksten på f.eks. engelsk (eller det språket man skal oversette fra), eller må man høre hva folka sier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 En ting jeg lurer utrolig på. Når man jobber som filmtekster, får man da tilsendt teksten på f.eks. engelsk (eller det språket man skal oversette fra), eller må man høre hva folka sier? 8795963[/snapback] Jeg antar at man har tilgang på manus. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvis man ikke får utdelt manus så lykke til med å oversette gamle disneyfilmer med Donald isåfall Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 WikiPedia har svaret: http://en.wikipedia.org/wiki/Subtitles#Translation_2 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvis man ikke får utdelt manus så lykke til med å oversette gamle disneyfilmer med Donald isåfall 8796010[/snapback] Hahahahaa :!: Ja, man får tilgang på manus og er ofte ansatt i selskapet som gir ut filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå